Millä mokkatakin kauluksen saa puhtaaksi, ihon rasvaa taitos kohdassa .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 07:43

Woly Combi Proper + sieni

Pintanahan- mokan- ja keinonahan puhdistus ja hoitoaine.
Puhdistaa, hoitaa ja kyllästää pinta,- mokka- ja keinonahan sekä tekstiilin. Ravista. Pidä pakkaus pystyasennossa ja suihkuta kengälle. Hankaa pintanahat pehmeällä kankaalla vaahdon kanssa puhtaaksi. Mokkanahat puhdistetaan seuraavasti. Suihkuta vaahtoa kengälle runsaasti ja hankaa sienellä. Lopuksi hankaa kuivalla kuivalla sienenosalla likainen vaahto pois. Sopii kaikille väreille.
Spray, 250 ml.
En ole ihan varma missä kaupoissa niitä myydään, mutta voisit kysyä esim. kenkä-, huonekalu- tai nahkavaatekaupoista. Tai isoista marketeista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 07:44

Kannattaa kysellä kaupoista, onko jotain puhdistusainetta mokkanahalle. Allaolevassa linkissä jotain hoito-ohjeita.

Lähteet:
www.klingel.fi/cgi-bin/kling...leder.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 08:16

Minulla oli vanha mokkatakki jossa kaulus likainen ja puhdistin sen Marseillesaippualla ja vedellä varovaisesti. Hyvä tuli. Jos sulla on uusi, hieno takki käytä mokkanahan puhdistukseen jo edellä mainittuja vinkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 09:08

Jos nahka on tahriintunut, vaikea sitä on enää saada puhdistetuksi. Nykyään on hoito/suoja-aineita joita laitetaan heti uuteen asusteeseen, silloin ei pitäisi lika tarttua. Puhdistusaineet poistavat väriä mokasta.

Lisätty: 30.01.2009 - 10:56

Mokkatakin pesu on tosi kallista ainakin Helsingissä. Ovat sanoaneet pesulassa että väri muuttuu jonkin verran.

Lähteet:
kokemus ,saatu informaatio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:09

Eikö nuo kemialliset pesula tee myös nahkatakkien puhdistuksia? Ainakin Tallinnassa ovat tehneet ja takista tulee kuin uusi. Hintaa en tiedä en ole kysynyt, mutta tuloksen olen nähnyt ja se on loistava!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 12:26

Kaupasta pitäisi saada,mulla aikoinaan oli mokkakengät,silloin oli kekä liikkeessä mokan puhdistus sarja,kävi kenkiin sekä takkiin,liikketä on myös erikoistuneet mokan puhdistukseen ainakin helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 19:07

Kaupasta voi ostaa mokkan puhdistus suihketta ja käytä lisäksi valkoista pyyhekumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:25

Nahan voi myös puhdistaa ns. ihmesienellä. Pakkauksessa kaksi valkoista sientä, joita markkinoidaan tahrojen poistoon. Löytyy marketeista. Halvin ja toimiva vaihtoehto.