Mitä vois noista happamista pakaste marjoista tehdä?

hapan ei oikein mene alas, marjarahkaa olen tehnyt, painonhallintaan ajattelin eli ei paljon sokeria eikä kermaa.

Lisätty: 30.01.2009 - 09:20

PUNAISTA V, MUSTAA V. VADELMAA, MANSIKKAA, MUSTIKKAA, PUOLUKKAA, ESIRYÖPÄTTYÄ RAPARPERIA, OMENA LOHKOJA.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 07:23

NO vaikka mehua voi tehdä:..!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 07:37

Vispattua marjapuuroa, kiisseliä tai pirtelöä. Sokerin asemasta voit käytää jotain makeutusainetta esim. canderelia. Ja voithan niistä keittää myös hilloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 08:03

Onko sinulla sauvasekoitin tai tehosekoitin, happamista marjoista voisi tehdä herkullisia pirtelöitä ( rasvatonta maitoa, kevytjäätelöä ja marjoja ja hedelmiä, sekä leseitä tai mysliä). Tai laittaa aamupuuron päälle tai rasvattoman jogurtin kanssa nautiskella.

Lisätty: 30.01.2009 - 10:01

Voi tehdä myös jäädykkeitä tai sorbetteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 08:54

Mitä marjoja siulla on pakkasessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 09:19

Riippuu mistä marjoista on kyse. marjat ylipäätään ovat tosi monikäyttöisiä. Vinkkejä saa aikakauslehdistä ja keittokirjoista. Itsellä paremminkin pula marjoista kuin ideoista ja idealähteistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:12

Kesäisin teen viinimarjoista, vadelmista, masiikoista ja karviaisista kompottia. Eli laitan kerroksittain marjat kulhoon ja jäähdytän jääkaapissa kunnes pinnalle ripoteltu sokeri on vähän sulanut. Tätä reseptiä voisi soveltaa pakastemarjoihinkin.

Minä oikaisen joskus huushollia tekemällä hilloa hillosokerilla. Kaikki vaan samaan kattilaan ja sauvasekoittimella vähän avitan. Esim. omenahilloa on riittänyt ja riittää aamupalaleivälle kun oli niin hyvä omenasato syksyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:24

Kiisseliä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 10:34

Itse olen laittanut mehuiksi viime aikoina. Canderel on hyvä sokerin veroinen makeutusaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:39

Makeuta hunajalla,leivo vähä rasvaiseen taikinaan piirakoita,lisää taikinaan myös ruista se taittaa happamuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 12:17

koti viini tulee mukavasti jos vaikka 8kg niin 30 litraa tulee,jos eivät puolukoita ole,huomasin hyviä kotiviini aineita, jätä puolukat pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 12:36

Kiisseliä tai minä olen kyllä kaurapuuron sekaankin laittanut jäisiä marjoja, mustaherukkaa,mansikoita ja mitä kaikkea siinä yhdessä kaupan valmispakastepussissa on sekaisin ja ihan hyvin maistui myös niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:46

Usein teen, kun marjoja pakkasessa, niin keväällä mehumaijassa sekamehua, tulee niin ihana tuoksukin siitä,