mitä tarkoittaa määräaikainen työsopimus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 22:05

Työsuhteen muotoja, työtyyppejä on useita, mutta työsopimuksia on kahta päätyyppiä:

* toistaiseksi voimassa oleva, ja
* määräaikainen työsopimus.

Työsopimus tehdään toistaiseksi voimassa olevaksi, ellei ole perusteltua syytä tehdä sitä määräaikaiseksi, ts. määräaikaiseen työsopimukseen tulee olla peruste, joka mainitaan työsopimuksessa. Määräaikaisuuden perusteita voivat olla esimerkiksi sijaisuus, työn kausiluontoisuus, määräaikainen hanke, kertaluontoinen työsuoritus, oppilaitoksen harjoitteluaika, tai oppisopimuksen määräaika.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 21:55

Työsopimuksia on pääasiallisesti kahden laisia, joista toinen on voimassa toistaiseksi ja siinnä käytetään yleensä 4kk koeaikaa alussa. Toinen muoto on sitten määräaikainen, joka alkaa tiettynä päivänä ja päättyy tiettyyn päivään. Tässä yleensä ei käytetä koeaikoja eikä sitä voida purkaa helposti kesken sopimuskauden.

Lähteet:
Tuntematon tässä taas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 22:01

Määräaikaisen työsopimuksen voimassaolo on määritelty kattamaan tietyn ajan tai tietyn työtehtävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 22:03

Se tarkoittaa palkkaamista määräaikaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 23:04

Määräaikaisen työsopimuksen kesto ja määräaikaisuuden peruste :
esim: toimihenkilöliitossa
www.erto.fi/tyosuhdeneuvonta...mus/#kesto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 09:30

Määräaikainen työsopimus on tehty rajatuksi ajaksi eli määräajaksi. Saattaa olla esim. sijaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:20

sitä että olet ko. työpaikassa jonkun määrätyn ajan töissä. Esim jos se on , että päättyy 30.1.2009, niin silloin päättyy työ jos ei uutta sopimusta tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:51

sitä ettei sinulle tarvitse antaa erikseen potkuja (ja keksiä joatin syytä siihen) vaan työsi loppuu sinä päivänä joka sopimuksessa lukee