Mikä äänikortti on koneessa Fujitsu Siemens AMILO L1310G, model LM13W?

Pitäis ladata se uudelleen mutta en löydä mistään tuon merkkisen koneen äänikortin nimeä? Avusta runsain rinnoin kiittäen!

Lisätty: 29.01.2009 - 20:33

Juu, tarkoitin ajureita=drivers

Lisätty: 30.01.2009 - 17:34

Kiitos palisanteri neuvoistasi. Nyt tiedän mistä ääniä voi säätää. Äänettömyyden korjaamiseen löytyi apu ajurien asennuslevyn löydyttyä. Pistin sen koneeseen, asensin ajurit uudelleen ja nyt huone raikaa!!!

Avainsanat: äänikortti äänet hukassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 19:18

Äänikortti huolehtii äänen käsittelystä. Yleensä standardi äänikortti riittää normaalikäyttöön. Jos kuitenkin vaadit ääneltä erityistä suoritustehoa voit valita PCI tai Sound blaster äänikortin. Nykyään myös emolevyt osaavat hoitaa äänenkäsittelyn, joten erillistä äänikorttia ei välttämättä tarvita. On myös äänikortteja, jotka käyttävät 5.1 Dolby Digital Surround Sound -tekniikkaa. Kaiuttimet on sisäänrakennettu kannettavaan koneeseen. On myös kannettavia, joihin voi liittää ulkoiset kaiuttimet.

www.trustedreviews.com/noteb...-L1310G/p1

Tarkoititko ajureita ? Vai onko äänikorttisi rikkoutunut?

Lisätty: 29.01.2009 - 20:55

Tarkoitatko mahdollisesti että äänet hävinneet koneesta?
Joissain päivityohjelmien yhteydessä esim. mun vistassa hävisi yhtäkkiä äänet.
Ohjauspaneeli
--> ääni
---> toistaminen
----> valitse sieltä se äänijuttu mikä käytössä esim. kaiuttimet tai joku toinen,
sitten klikkaat käytä

Jos ei vieläkään löydy ääniä, niin kerro.

Kysyjän kommentti

Kiitos neuvoistasi!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 18:05

En tiedä varmasti, mutta jos tuosta linkistä olisi apua!

Lähteet:
www.fujitsu-siemens.fi/suppo...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 18:40

kaitpa siihen käy monikin äänikortti, tuollaisen tiedon löysin , en ole varma onko olellista

Fujitsu Siemens Amilo L1310G
Äänentoistojärjestelmä AC'97 v2.3