VIRUS!

mitä pitää tehdä kun tulee virus koneeseen auttakaa!!!!!1

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 17:37

Kun koneessa on havaittu varmuudella virus täytyy ensimmäisenä sammuttaa tietokone virtakytkimestä, sillä virukset saattavat levitä CTRL-ALT-DEL -käynnistyksestä. Vasta sitten kannattaa rauhassa miettiä toimenpiteitä. Ensiksi on syytä tarkistaa, ettei kone ole yhteydessä Internetiin ja sen jälkeen levylle jääneistä työtiedostoista otetaan varmuuskopiot, mikäli mahdollista. Kun olet kopioinut tärkeimmät tiedostot, yritä tunnistaa virus, sillä joistakin viruksista pääsee eroon suhteellisen helposti. Yleensä viruksentorjuntaohjelma valitsee automaattisesti parhaan vaihtoehdon tilanteen korjaamiseksi. Jos viruksentorjuntaohjelma ei pysty poistamaan virusta koneelta tai eristämään sitä niin, ettei saastuneita alueita päästä käyttämään, kiintolevyn täydellinen alustaminen on varmin käytettävä keino viruksen hävittämiseen.

Lisää alla oleva linkki:

Lähteet:
www.internetopas.com/yleisti...ittaminen/ - 8k

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 17:38

Täältä löydät työkalut ja tarpeet joilla saat virukset poistettua koneeltasi.

www.mbnet.fi/nettijatkot/200.../01/virus/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 17:41

kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 21:50

Älä kuule ala omatoimisesti alustamaan kovalevyäsi tun kysymyksesi jälkeen. Uskoisin tosiaan ,että olisi viisainta antaa huollon siivota koneesi ja asentaa siihen kevyt torjuntaohjelma ja siihen automaattipäivitykset ja tarkistukset päälle.
Näin säästyt suurelta vahingolta.

Lähteet:
Tämänkin kirjoitti Tuntematon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 09:20

Mulla virustorjunta ohjelma suorittaa poiston,tulee lappu virus koneessa,mitä tehdään.Kolme vaihtoehtoa,poistetaanko saastunut ohjelma,eristetäänkö virus,eikö tehdä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:00

minullakin virustorjunta ohjelma ilmoittaa että virus löytynyt (hirvee ääni siitä ilmoituksesta kuuluu) ja sit vaihtoehdot poista, siirrä karanteeniin, älä tee mitään . yleensä ensiksi suljen kaikki ohjelmat jotka ovat auki ja sitten siirrän karanteeniin ja sit sieltä poistan sen viiruksen. ja sen jälkeen saatan vielä tehdä perusteellisen virustarkistuksen.
ja kevennystä: jos koneessa virus syötä sille buranaa ja anna kuumaa mehua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:45

Kun virus löytyy se poistetaan tai siirretään karanteeniin. Viruksen tuhoamat ohjelmat/tiedostot hävitetään.