Ostatko aina kaupassa käydessäsi muovikassin vai ajatteletko ympäristöasioita ja käytät "kestokassia"?

Meillä ostetaan aina muovikassit kaupassa käydessä, joita käytetään sitten roskapusseina.

Avainsanat: muovikassi kestokassi ympäristö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 12:55

Välistä on vanhakin mukana.Oiva säästömuoto jos suomalaiset käyttäisivät roskapusseina ns.kaupasta ostettavia valmmita roskiksia. Ja mukanaan veisivät valmiin kassin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 13:03

Kestokassi ollut käytössä jo useamman vuoden. Ennen ostin kaupan muovikassin, jonka sitten käytin roskapussina. Nykyisin joudun roskapussit ostamaan erikseen. Säästöä rahallisesti ainakin tulee. Roskispussit halvempia, kuin kaupasta ostetut muoviset ruokakassit.
Kestokassit muutenkin mukavampia ja kestäviä sekä pestäviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:15

ostetaan joka kerta kaupasta. niitä aina kerääntyy mutta käytämme roskiksina ja annamme myös sukulaisille roskiksiksi. kestokassia käytän kirjastokassina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:18

Täällä ei tarvitse ostaa ,vain niitä saa useamman ja yhteen pusiin ei laiteta kuin pari asiaa kassan toimesta! Ylimääräisiäkin aina välillä lupsahtaa mukaan!
Roskapusseja ei sitten tartte ostella erikseen! Tää on kanarialla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:22

Ostan melkein joka kerta uuden pussin... pitäisi kyllä opetella tätä egologisuutta... ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:26

Kestokassi kymmeniä vuosi ,roskapussit paljon halvempia ostaa erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:38

Ostan joka kerta Stockmannilta paperikassin. Jos käyn lähikaupassa (tosi harvoin koska siellä ei ole juuri mitään) otan kotoa mukaan oman kassin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 14:01

noita kankaisia kestokasseja on jostain siunaantunut meidän talouteen melko runsaasti ja niitä ollaan käytetty jo pidemmän aikaa kauppakasseina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 14:19

aina muovikassi tulee ostettua,kun kaupassa käy...käypi sitten roskapussiksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 29.01.2009 - 14:27

Oivoi, tässä asiassa taidan jänistää, mutta sihen on syy, sillä ostan muovikasseja sen takia, että olisi roskakasseja. Paperikasseja ostan myös lehtiroskia varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 15:16

Minulla on käsilaukussa aina kangaskassi, iso kassi aina autossa ja muovikasseja varalla, minulle aina vitsaillaan että varmaan sydän vuotais verta jos muovikassin joudun ostamaan, en halua maksaa niin paljon roskapussista 1€ saa rullan siihen tarkoitettuja pusseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 16:11

Mie teen ihan samal viissiin kun sinäkin jennifer83.. Elikkäs ostan aina muovikassin ja kierrätän sen sitten roskapussiksi.. Ja kun niitä muovikasseja tiettysi kertyy niin annan niitä myös veljeni perheeelle, kun he eivät osta muovikassia/ kasseja vaan käyttävät kangaskasseja kaupassa käydessään.. En taida olla kovin taloudellinen tai ympäristöystävällinen, mutta jokainen tyylillään ja on niitä pahempiakin tuhlareita ja saastuttajia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 16:38

Omat kangaskassit ovat kulkeneet mukana vuosia ja toimivat edelleen, kun vain pesee välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 16:58

Eikö biokassi ollut kaikkein energiaepäystävällisin ja perinteinen muovikassi ystävällisin viime tutkimuksessa josta uutisoitiin muistaakseni eilen.Kyllä muovikassi tulee ostettua kun käy roskapussiksi ja monenlaiseen käytöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 17:11

mun ostokset menee iliman kassia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 18:55

Sekä että. Kierrätysmuovista tehdyt muovikassit ne olivat energiaystävällisimpiä. Biokassi oli saanut jonkin suoja-aineen että kestää kotiin saakka. Näin minä sen muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 20:20

Auton perässä on aina kankaiset kassit ja jos tavarat eivät mahdu niihin niin sitten ostan paperikassin. Kummasti kumminkin muovikasseja ilmaantuu talouteemme ja niitä käytän roskapusseina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 21:29

pakkaan yleensä pahvilaatikkoon joita löytyy kaupoista ja sen voi polttaa kotona takassa tai saunanpesässä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:24

omat kassit ovat mukana ja 1 muovikassi viikattuna käsilaukkus kaiken varalta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 12:37

Kuuntelin samaa uutista,kuin timppa,kierrätys muovipusseilla mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 00:46

Käyttäisin mielelläni vain kestokassia, mutta kun sitä ei koskaan meinaa muistaa ottaa mukaan ja siksi joutuu ostamaan muovipusseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 10:19

kangaspussukka kulkee mukana kunnes unohtuu jonnekkin ja ostetaan uusi