Mikälainen tilanne on sillä paikkakunnalla missä asut,terveyskeskus lääkäreiden suhteen,meillä kamalan huono.

Lääkäri ajan kyllä saa,mut jonotus aika on pitkä.

Avainsanat: sairaanhoito.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 22:56

Omalääkäriä ei ole ollut useaan vuoteen. Kun soitan niin varattu olette jonossa.Siirryin yksityiseen kun vakuutukseni kattaa senkin, muuten ei olisi varaa.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus terveyskeskusta koskevaan kysymykseen,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 22:57

Täälläkin on tosi huono tilanne, yksityiselle pääsee vaikka samalle päivää, mut ei ole oikein valuuttaa lähtee sille puolelle.päivystykseen pääsee jos on kova tarvis mut sinne saa kyllä jonottaa tuntikausia. Eli huono tilanne on meilläkin. Surullista mutta totta. : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 23:25

Omia kokemuksia ei oikeastaan ole. Työnantaja on maksanut tähän asti ja sille on tärkeetä se ettei kukaan ole poissa 'sorvin äärestä' yhtään turhaa tuntia, joten ollaan hypätty yksityisellä mitään jonottelematta.

Kyllä jotkut tutut ovat valitelleet 'arvauskeskuksen' palveluista, muttei mistään tolkuttomista jonotusajoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 23:35

Asun tilapäisesti kahdella paikkakunnalla; isommassa, yli 100'000 asukkaan kaupungissa tilanne on toivoton, mutta pienemmässä, alle 10'000 ihmisen paikassa kaikki toimii hyvin. Hammaslääkäriin pääsee viikossa ja lääkäriin ei ollut sen pidempi aika. Eli olen erittäin tyytyväinen ja erittäin vähän tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 00:26

yksityinen ei mitaan jonotusta,itse maksan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 04:26

Meidän terveysskeskuksessa ei ollut lääkäriä ollenkaan maras-joulukuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 06:26

Huono on tilanne, ensin kun soittaa, nauhalta tulee vastaus otamme yhteyttä, hoitaja plokkaa jo puhelimessa ,ajan voi saada 3 viikon päähän, pakko turvautua yksityisiin palveluihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:10

Aika huono on meilläkin,vuoden alkuun asti oli tk.ssa todella hyvä lääkäri,jäi virkavapaalle ,toinen lääkäri on huono,toimii jos itse tietää mitä tarvitsee.Uusikin on nyt aloittanut,mutta häntä en vielä tunne,saapas nähdä.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:27

Meillä, pienellä paikkakunnalla pääsee hyvin. Joskus tietenkin päivystys ruuhkautuu. Joulun aikoihin odotin 4 tuntia, mutta sellasta tapahtuu harvoin meillä.
Ajanvarauksella viikon sisällä näkee lääkärin, jos ei halua juuri erästä tiettyä ja hänelle on ehkä parin viikon jono.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:34

Aika huono, mene yksityiselle kun on tarvis eli esim. flunssatapauksissa. Meidän kaupunginosassa keskusta-alueella on asia huonosti hoidettu, lääkäreitä ei ole ilmesisestikään tarpeeki, hoitajia siellä kyllä pytörii ihan kiusaksi asti mutta niistähän ei apua ole. Sattumoisin pääsin pari kuukautta sitten omalääkärille kun epäilin tulehdusta, sain ajan heti samalle päivälle.

Lisätty: 29.01.2009 - 10:49

Korjaus: menen yksityislääkärille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 09:23

Omalle lääkärille on jonoa, mutta hänkin ottaa vastaan, jopa samanapäivänä, jos on kiire tapaus, ja pääsee päivystykseen samana päivänä, joten itselläni ei ole valittamista, päin vatoin todella kiitollinen olen meidän terv.keskeskukseen ja täällä ollaan myös ihmisiä, ei numeroita, joten henkilökunnan kanssa vaihdetaan sananen muustakin kuin sairauksista....asun kans pienellä paikkakunnalla, joten ehkäpä juuri siitä johtuen on aikaa..ja aikoja..ja jos ei kiirellistä asiaa, niin eipä ole väliä josko muutaman päivän odottaakin aikoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 09:36

Meillä haetaan kokoajan kahta vai peräti kolmea lääkäriä terkkariin. Muutenkin pieni kunta ja tällä hetkellä terv.kesk. 3 lääkäriä, joista yksi on jo osa-aikaeläkkeellä, yksi on joku ulkomaalainen, joka ei paljon suomea puhunut, saati ymmärtänyt ja kolmas neuvoo aina laittamaan mobilatia joka vaivaan:) Myös hammaslääkäreitä ja lähihoitajia haetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 10:40

Meilläkin kuulemma erittäin huono tilanne. Itse en ole onneksi tarvinnut lääkäriä, mutta naapurini kertoi, että päivystykseenkään ei pääse omaan terv.keskukseen, vaan pitää mennä kaupungin sairaalan vastaanottoon. Hammaslääkäreille kuukausien jonot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 11:01

jonotusta kuukausi kaupalla,kuntien säästöt syynä tähän olen sitä mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 12:32

Noita poliklinikoita on tuolla montakin ja ei muuta kuin vakuutus todistus esiin ja homma käy! Sitten on mahdollisuus tuohon eurooppakortin tarjoamaan sairaspalveluunkin joka on ilmainen ,mutta siellä on hieman jonoja ja muutenkin ei niin mukava palvelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:08

melko hyvä kuulemani perusteella. pienellä paikkakunnalla toimii mutta naapurikunnassa ei toimi senkään vertaa. itse en ole tarvinnut kuin kerran sairaanhoitajaa näiden kahden vuoden aikana. ja sillekkin pääsin heti kun menin ilman soitteluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 29.01.2009 - 16:19

Turussa on kyllä aivan P:stä. En ole ikinä saanut ystävällistä palvelua. Samat hapannaamat istuvat päivästä toiseen valittamassa kohtaloaan turun kaupungin työssä. Varsinkin keskustan Käsityöläiskadun terveyskeskus on täysin pohjanoteeraus.

Lisätty: 29.01.2009 - 16:21

Kyllästysin terveyskeskuksen palveluihin ja menin Pulssiin seuraavalla kerralla, ja kuinka ollakkaan hymy nousi korviin heti vastaanotossa kun huomasi kuinka erilaista palvelua saa. Kyllä siitä muutaman kympin mielelläni maksoin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 16:40

Aina paranoo, mutta ei taikoen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 15:28

surkee on meillä toinen lääkäri ja nyt on tullut joku uusi mutta enemmän voisi olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 02:57

Todella surkea tilanne. Vain "kiireellisimmät" asiat hoidetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 11:02

taitaa olla näissä julkisissa terveyskeksuksissa kaikissa lääkäripula. Ahneus vetää yskityispuolelle. Pitäisi laittaa laki, että olsi pakko tehdä vaik 5v yk ssa töitä, ennekuin saa perustaa yksityispraktiikan