Oletko ajatellu ensi kevätä / kesän alkua, mitä kaikkea aiot tehdä ennen juhannusta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 22:01

Putarhaan heti kun lumet sulannu ja kaikkea kevät puuhia mitä tuolta pihalta löytyy, pitäis hieman maalatakkin..tulispa jo kevät, kun niin ikävä maaan tuoksua, aurikoa ja linnunlaulua...

Kysyjän kommentti

Kaikki vastaukset olivat hyviä, oli vähän vaikeeta ns. parasta vastausta valita, tuo puutarhanhoito tuntui hyvältä kun itse sitä myös harrastan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.01.2009 - 21:42

Mitään en suunnittele etukäteen. Toimin melko spontaanisti. Katselen keväällä luonnon heräämistä, ja siinä samalla heräilen itsekin talvihorroksesta. Kesä tuo sitten omat menonsa ja tekemisensä. Ehkä uimaan, kun vesi on vielä kylmää. Mitä nyt kaikkea mieleen juolahtaa silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:07

Pihan laittoa(puiden istutusta ja kukkapenkkien tekoa, nurmikon leikkausta), puuvajan rakentamista (tai siis äijä rakentaa ja minä maalaan:), ehkä vähän kroketin ja mölkyn pelaamista ja kaikkea sen sellaista eli enemmän pihalla olemista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:09

Minä käyn nyt keväällä siellä azoreilla olemas viikon ja tuon sen auringon tänne,sit kun lumet sulaa niin pihalle puurtamaan uutta kukkapenkkiä ja veneellä järvelle kaloja narraamaan. Siinäpä huvia kerrakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:30

Eiköhän mökillä monenlaisia talkoita riitä että voi nauttia Jussista kukaties vapaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:41

En ihan niin pitkälle ole ajatellut, enkä suunnitellut.Nautitaan nyt tästä talvesta ensin,kun on pitkästä aikaa lunta kunnolla ja luonto on niin kaunis.sitten alkaa kevään odotus ja sieltähän se kesäkin tulee aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 00:15

No kun minulla on tuo valokuvaus jonkinlaisena harrastuksena, niin kevään suunnitelmissa on projekti, kuvata ja seurata kevään edistyminen ja kesän synty Vantaanjoen varrella. Se oli suunnitelmissa viime keväänäkin, jäi vaan haaveeksi kaiken maailman syistä, saas nähdä kuinka käy tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 00:36

MINUN OHJELMASSA MALESIAAN TUTUSTUMINEN

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 04:29

Ainahan se on mielessä......kevät.Ei ole mitään suunnitelmaa,paitsi puutarhan laitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 06:58

Pihan laittoa,ajattelin olla pomona kun lisäämme pihan kivetyksiä, ja kukkapenkkejä vähennän, ja suunnitelman mukaiset kasvit säilytän. Mummu hommissa menee kesäkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:18

Uuden kaalimaan laitto on edessä ja kurpitsoillekin täytyy paikka pistää,toki kitkemisiä ja yrttien lisäystä(yksivuotisiakin).Iänikuinen remotti taas alkaa,kun maa sulaa ja ilmat lämpenee.Tytär saa keväällä uuden vauvan,joten kyllä mamman-hommiakin kivasti tiedossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 09:38

No yllätäenhän se kuitenkin tulee, niinkuin ensilumikin joka vuosi, eli saas sitten nähdä mihin hommiin joutaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 12:35

Kunhan ensin toukokuun loppu koittaa, että palaan sinne pohjolaan, niin sen jälkeen on vaikea sanoa. Tietysti Haminassa on käytävä äitimuoria katsomassa ja ruotsinpuolella pojalla . Mutta muu on kaikki auki, enkä tiedä kuin elämän tilanteet muuttuu ajan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:02

kaikki on vielä avoinna. mutta odotan kyllä jo innolla kevättä ja kevätsuursiivousta. projekteja on jos jonkinmoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 13:41

Eipä nyt ole tarkkaan tullut mietittyä mitään. Ensimmäinen pikkubreikki työstä on pääsiäisen jälkeen, silloin jonnekin matkalle. Kevään myötä tulee mentyä vapaa-ajanasunnolla kun illatkin ovat valoisia. Varmaan tulee maalattua siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 17:14

riehumista ja rentoutumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 11:03

kyllä se ulkoilma vetää heti kun linnut alkaa laulamaan ja räystäät "tippumaan" :) aah sitä oloa ja tuoksua!