Mikä juusto on mielestäsi parasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 21:18

Tietenkin "oikea Oltermanni":):)
Ja toki Edam on aina niin maistuvaa myös:)
Ja unohtamatta aurajuustoa...
Kaikki nuo niin taivaallisia juustoherkkuja:)

Kysyjän kommentti

Yhdyn mielipiteeseesi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 21:20

Minä tykkään ihan perinteisestä Edam -juustosta ja aamupala juustoista, joitakin erikoista olen yrittänyt kokeilla, viimes ostin homejuustoa se on joskus ihan hyvää mutta ei oikein sillain maistu, tietysti perinteien sulatejuusto on hyvää leivän päällä.

Lähteet:
Oma maku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.01.2009 - 21:21

Oltermanni ja sinihomejuusto. Ihania, mutta valitettavan harvoin voin syödä. Ovat niin rasvaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 21:28

musta leima vai olikohan se sinileima..ja punaleima.en ole piiiitkään aikaan syönyt ihanaa isoreikäistä juustoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 21:37

Gouda, Musta-Pekka, sinihomejuusto ja aamupala..nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 21:40

Ehdoton suosikki on Gorgonzola sinihomejuusto, yleensä voimakkaan makuiset juustot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 21:41

Oltermanni ja polar.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 21:56

kisunainen olttermannia on 9% ja polariakin 5% jota itse käytän, mutta eka on kyl aurajuusto, mut harvoin ,vain herkkuttelu päivännä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 21:58

Musta Pekka ja Aurajuusto(sinihome)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:05

Valkohomejuustot, Oltermanni, koskenlaskia ja oli vielä yksi minkä nimeä en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:07

eedami

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:11

Arkijuusto, oltermanni, valkohomejuusto ja aurajuusto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 22:31

Kippari savujuusto on paahtleivän päällä taivaallisen hyvää,eikä kaipaa rasvaa,mustaleima,emmendaal,koskenlaskia,ja aurajuusto joskus,mesikämmen sulatejuustokin on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 23:42

1. Aurajuusto (+muut vahvat homejuustot)
2. Mustaleima emmental
3. Savujuustot
4. Sinileima emmental
+++ juustot joissa on voimakas maku, poikkeuksena kermajuusto, se on mieto mutta hyvää. Juustoa on aina jääkaapissa, sulatejuustoa harvemmin.
Sellainen juusto josta ei saa juustohöylällä kuin silppua on viho viimeisintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 00:21

Melkein tekisi mieli sanoa että kaikki missä on vähintää 40 % rasvaa, niiden syönti vaan on nykyään sen asteen synniksi tuomittu, ettei passaa kovin usein sortua. Niinä harvoina herkutteluhetkinä sitten miettii entistä tarkemmin minkä valitsee ja jos yksi ylitse muiden pitäisi nimetä, niin kyllä se on juuri sopivan kypsä Brie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 00:31

aura juusto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 01:23

edam, aura

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 04:31

Emmental.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 06:37

Aura sinihome juusto, emmental,gouda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:25

Oikein kypsä ja valuva camanbert,muutkin homejuustot jos kypsyytttä riittää ja kaikki tosi vahva tavara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:28

Juustoja on useampaan tarkoitukseen eli arkijuustona leivän päälle jokin edam. Ranskalaiset ja hollantilaiset juustot ovat erinomaisia eli sinihomejuustot, valkohomejuustot ... hollantilaiset goudat jne. Täytyy vaan säännöstellä niiden käyttöä, kaloreiden ja suolan määrän vuoksi. Roquefort on "maailman paras" juusto, jälkiruokajuustona siilloin tällöin. Kotimaisissa juustoissa ei ole mielestäni mitään makua. Jos ruokaan tulee sinihomejuustoa, se on usein tanskalaista Danablu-merkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 10:17

Kyllä ehdoton ykkönen on Aura juusto!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 16:41

Juusto on aina parasta , js pitää juustosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.01.2009 - 17:14

sellaset joilla on iso rasvaprosentti. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:59

Paksu miehen ranteenpaksuinen Presidentin vuohen valkohomejuusto, se jota saa tankona vain tukusta. Taitaa olla sveitsiläistä, ehkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 11:04

Varpaanvälijuusto:) meillä lapset ona anatanut ko. nimen voimakkaille ja tuoksuville.. se on hyvää, mitä vahvempaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 22:12

Eedamit tietty perushyvää. Ja sit tuli vahingossa löydettyä näitä salaattijuustoja jotka olikin yllättävän hyviä. Mozzarellaa...