Saatko KELA:sta kaikki tarvitsemasi tiedot ja vielä oikeat tiedot?

Osasairaspäivärahasta, maksaako kela osan ja työnantaja osan vai miten? Saatko hyvää palvelua Kelasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 09:56

Kela kyllä palvelee,jos tietää mitä tarvitsee siinäkin yrittävät väittä tuo etu ei kuulu sulle.mutta kun tietää varmasti omat etunsa sitten ne myöntää ne pitkin hampain,Kokemus on ,ne eivät lue lääkärin reseptiä loppuun asti vähän alusta,Kerran kun sairas loman jatkoilmoituksen lähetin sinne kelaan,sitten odottelin päivä rahhaa aikani eikä kuulunut,soitin sinne ,sanottiin eihän siinä ollut jatkoa,sanoin lue nyt vaan se resepti loppuunasti,sitten se rupesi sorittelemaan,ja sanoi hoitavansa asian.

Kysyjän kommentti

Samoilla linjoilla ollaan : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 17:50

Kyllä sieltä paljon tietoa saa mutta sitä, ymmärtääkö sitä tavallinen kuolevainen, ei kukaan mene vannomaan. Ja mitään etuuksia eivät tule tarjoamaan, ne on osattava itse vaatia. Ja kukapa ei tekisi virheitä...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 18:25

Kannattaa ottaa tieto Kelan asioista internetistä, kelan virkailijat ovat aina niin kiireisiä ettei aina saa oikeata tietoa, oma aktiivisuus on kyllä palkitsevaa ennen Kelaan menemistä. Asiat ovat todella kiemuraisia ja kapukielisiä ettei niistä selvää aina saa mitenkään. Välttämättä kelan virkailija ei itsekkään aina tiedä asioista aivan tarkkaa tietoa. sen enempää kuin asiaskaan.

Lähteet:
Oma tieto ja kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 18:40

olen mina aina saanut,mita olen tarvinnut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 19:17

Omat tarpeet olleet aika vähäisiä, kaikki hoitunut hyvin. Äitmuorin asioita hoidellessa olen itse ollut aika tietämätön, saamani palvelu on ollut erinomaista. KELAn verkkopalvelut tiedonjako mielessä ovat kehittyneet tosi paljon muutamien viime vuosien aikana, helppoakin kunhan älyää mitä on hakemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 19:35

Ei ole tarvinnut asioida kelassa vuosiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 19:44

Kelan verkkopalvelu on mainio. Sieltä voi tulostaa lomakkeita, lähettää niitä eteenpäin sähköisesti. Ja lukea päätöksiä hakemuksiinsa.

Jos haluaa neuvotella joistakin asioista, on varattava aika vastaavalta virkailijalta. Olen ollut tyytyväinen Kelan asiakaspalveluun vaan en aina saamiini Kelan päätöksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 19:50

Minä kun sairastuin sain kelasta siairausrahaa, ja kun olin vieraalla työssä, niin osa tuli työnantajalta ja osan maksoi kela...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 19:52

'tiskihenkilökuntaa' ja verkkopalveluja ei sovi moittia, päätöksiä ja päätöksentekijöitä tekee aina välillä haukkua, mutta ne tekijäthän ei haukuttaviksi esiin tule (kasvoton organisaatio)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 00:08

Kaverin sisko on kelassa töissä ja ne muutamat kerrat jotka siellä olen käynnyt ovat menneet erittäin hyvin. Hänellä on ollut aikaa jutella ja kertoa kaikki mahdollisimman tarkasti, ei ole koskaan jäänyt mitään epäselvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 08:40

Kyllä Kela palvelee ja tiedot löytyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 16:45

Sinnikkäällä toiminnalla onnistuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 11:01

Olen kyllä saanut mutta vähän niitä palveluita olen tarvinnut. Kun käyn yskityisellä lääkärillä, hoitavat sen korvauspuolenkin heti. Osaan tarvittaessa lukea byrokraattista tekstiä ja olen auttanut joitain jotka ovat apua tulkinnoissa tarvinneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 13:27

ei aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:58

Muutama vuosi sitten kun asioin kelassa, pyysin virkailijaa hitaasti luettelemaan kaikki laput jotka tulee täyttä ja toimittaa. Kirjoitin asiat paperille, ei muuten olisi tullut mitään. Monimutkainen järjestelmä.