Kertokaa selkokielellä mitä on asiakassegmentit ja tuotteen Lanseeraus?Kyseessä on suklaa tuote joka mitäisi tuoda markkinoille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 00:49

Markkinoiden segmentointi tarkoittaa kokonaismarkkinoiden jakamista ja ryhmittelyä toisistaan erottuviin pienempiin keskenään samanlaisiin osiin. Tällöin kullekin segmentille markkinoidaan eri tuotetta tai saman tuotteen eri versiota käyttäen erilaisia markkinointikeinoja (eri mainosmuodot ja myyntiperustelut). Segmentoinnilla yritys pyrkii paremman tuloksen ja kannattavuuden saavuttamiseen; monesti on kannattavampaa myydä pienemmille homogeenisille ryhmille kuin myydä epäyhtenäisille kokonaismarkkinoille. Oleellista on löytää sopivat markkinoinnin kohderyhmät. Segmentoinnissa on kuitenkin huomioitava, että segmentin raja ei saisi olla mikään aita, jonka yli ei saa ostaa. Segmentointi on tullut aina vaan yksilöllistymisen myötä vaikeammaksi. Markkinat ovat pirstaloituneet. Samat ihmiset haluavat monia asioita ja vaihtuvia mielipiteitään.
lisää aiheesta : www.aedu.sakky.fi/opinnet/ma...egment.htm

lanseerata = tehdä (yleisesti) tutuksi, tuoda esiin, tuoda käyttöön; julkistaa, mainostaa ¶ Sana on alkujaan sävyltään arkinen mutta yleistynyt talousuutisissa yms.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 13:38

markkinointia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.01.2009 - 13:49

Munkki tarkenna vastaustasi?????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 14:27

Varmaan pitää miettiä, että mitä myy, kenelle myy (kysynnän selvittäminen), miten myy(todellinen tapa toimia), tuotteeseen liittyvät mielikuvat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 19:50

Onko se tuotteen sisään ajamista.