Mitäs mieltä Mykyrokasta?

Savon herkku ainakin mulle,mutta entäs teille? :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2009 - 09:29

Epäilen kovasti sintti,n herkua taitaa olla oikastu resepti,nykyaikaan en ole saanut mistään lapsuuden aikasta myky rokkaa,lapsena sitä saadiin ihan tarpeeksi,kun kotona teurastettiin elukat syksyllä,nykyiset myky reseptit ihan simppeleitä,entisaikaan verrattuna.

Kysyjän kommentti

Mitäköhän sä nyt epäilit? :D ihan jees vastaus...mutta mä en sitä millää oikaistulla reseptillä syö :D vaan ihan alkuperäsellä...;D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2009 - 22:07

no piti oikein varmistaa wikistä etten tietämättömyksissäni hauku väärää ruokaa
____________
Mykyrokka on pohjoissavolainen Kiuruvedeltä lähtöisin oleva perinneruoka. Se on keittoruoka, joka sisältää perunoita, lihaa (yleensä sianlihaa), sydäntä, sisäelimiä, kuten maksaa ja munuaisia sekä oleellisesti mykyjä. Mykyt (myvyt) ovat jauhosta ja verestä valmistettavia sattumia, jotka kypsennetään kiehuvassa vedessä.[1] Perinteisesti mykyrokka on ollut syksyllä (kekrin aikoihin) tapahtuvaan teurastukseen liittyvä sesonkiruoka.[2]
________

eli just tätä eräs kaukainen sukulainen (aikoja sitten Savoon karkoitetusta sukuhaarasta) tarjoaa suurena erikoisuutena ja herkkuna kun kylille satutaan. Kohteliaana en kommentoi ilmaista ateriaa, mutta enpä ole reseptiäkään pyytänyt ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 22:10

Nyt kyl täytyy sanoa et ei kyl ole ihan minun ruokaa, joten kauniisti sanon ei kiitos,,,,!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 22:16

Mun mies sanoo, että se on tosi hyvää ruokaa, mut minun ruokamakuuni, kiitos ei....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2009 - 22:21

Kyllä minunkin pitää sanoa nätisti ei kiitos. Se on näissä ruoka-asioissakin tottumus toinen luonto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 01:45

Taisi mennä mykyn puolele ja sitten voisi olla diettipäivä edessä, jon muuta ei olisi ruokalistalla! Voi olla mykyn hyvääkin,ei vain ole tullut mykyityä koskaan!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 07:08

Mykyrokka maistuu kyllä, mutta se on niin tuhtia evästä ettei sitä voi syödä paljoa.
En tee itse, mutta äitini joskus keittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 08:41

En söisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 10:19

Ihan outo ruoka, ei ole länsisuomalainen ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 11:58

En uskoisi pitäväni siitä,kun vähäviisas kuvasi mistä se on tehty.

Lähteet:
Perinne ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 13:32

Vähän samat aineet kuin tappajaiskeitossa.
Ei maistuisi minulle kumpikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 16:56

Sen verran tiedän tästä ruuasta, että en tykkää