JÄI KIINNI, KÄRÄHTI ratista, miksi käytetään sellaisia ilmaisuja humalassa ajaneista lainrikkojista.

Miksi ei myös muistakin vakavista rikoksista puhuta ja kirjoiteta, jäi kiinni tai kärähti tai oli huono tuuri.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2009 - 20:54

Rattijuoppo on aina ollut sellainen lellilapsi lainrikkojana, että sitä vähätellään ja suojellaan. Se on niin VÄÄRIN! tappavat eniten viettomia maantiellä!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2009 - 16:34

jotenkin tuntuu,että olen kuullut kärysi ryöstöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 17:05

Vähättelevää , eihän noita saa rankaista rikoksen tekijöitä, joten, kun rankaistukset ovat näin mietoja mitä tänäkin päivänä, niin eipä ihme, et eletään kuin pellos, ei millään väliä...mut me kunnolliset ihmiset joka lakia noudatamme AINA kärsimme, jollakin tapaan..ÄH ÄRSYTTÄÄ ja rattijoupot torille seisoo kaikkien nähtäväx!!!NIIN ja muutkin rikolliset....naama lehtiin ja kaupan seinil, et rehelliset ihmiset voi vältellä tyyppejä..!!!..No menipä aiheen vierest, tai kyssärin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 17:17

Kyllä pitäs vieläkin pahempaa kieltä käyttää, siilä se on paha rikos ja kuinka paljon on ihmisiä invaliideina rattijuoppojen takia! Itse olen myöskin sellaisen uhri ja en hyväksy pätkääkään Kännissä ajajia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 17:42

otsikoilla myydaan lehtea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 17:53

Kysymys on aiheellinen. Rattijuoppous on jotenkin lievempi rikos kuin muut. Joskus on ehdotettu, että kaikkien niiden kuvat, joilta on otettu kortti kuivumaan rattijuoppouden takia, pantaisiin näytille ikkunaan.

Siinä olisi kehittelemisen arvoinen idea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 18:47

Kyllä heistä voisi käyttää rikollinen- nimitystä jo ennen tuomion julistamistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2009 - 15:58

Miksi ilmaisu.Liukas keli suisti auton ojaan.JOKAINEN RATTIJUOPPO ON LIIKAA. Ymmärretty ilmeisesti väärin.Ei lait ole rikottavaksi vaan noudatettavaksi.Tiellä jokaisen liikenneturvasuuden kannalta!