onko "TYÖTÖN" suomessa eri arvoisessa asemassa,työtä tekevään ihmiseen verrattuna,minun mielestä on

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 20:51

kyllä se niin on monessakin asiassa..esim.lainaa haettaessa, jos isomppia summia, ym..asuntoa , mielummin sille jolla maksukykyä..harmi, kun ei kuitenkaan oma vika jos firma ulos pistää..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 21:14

Monen työtätekevän mielestä työtön ei ole ihminenkään,kaikki mitataan rahassa ja tavarassa jopa ihmisyyskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 21:16

Onko työttömällä oikeastaan mitään muuta asiaa kun pidetään yhteiskunnan loisena.Porukka lisääntääntyy valitettavasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 21:25

Joo kyllä tämä omalta kohdalta voisin sanoa, näin sivusta seuranneena kun kaverin työpaikka loppu ja joutui kortistoon, että kyllä ja voimakkaasti hän tunsi itsensä 2.luokan kansalaiseksi..... Mutta työttömiä on paljon ja lisää tulee, onneksi ei olla yksin....paljon on kanssa sisaria ja veljiä.... jos se lohduttaa... Täytyy yrittää ajatella positiivisesti vaikka ei se aina onnistukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 21:32

kyllä mun mielestä työtön on joidenkin tai monienkin ihmisten mielestä eriarvoinen, vaikka omasta mielestäni eei kyl oo....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 22:20

Työtöntä ei pidetä ihmisenä lainkaan, vaan loisena. Eivät kaikki työttömät ole itse aiheuttaneet työttömyyttään. Aina sanotaan, että tekevälle työtä löytyy. Mutta kun mittarissa on yli 60, ei niitä vaan löydy. Ja sitä tulisi jokaisen ajatella, joka pitää työtöntä laiskana. Ja se korvaus, jonka pitkäaikaistyötön saa ei riitä edes välttämättömyyksiin saati juopotteluun, josta myös työttömiä syytetään alinomaan. Työtön on ala-arvoinen työtätekeviin verrattuna. Tiedän, koska olen työtön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 22:31

Työtön ja eläkeläinen, siinä kaksi hyljeksittyä ja aliarvostettua ihmisryhmää Suomenmaassa, valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 02:28

"yhdyn" edellä kirjoittaneisiin ja olen täysin sitämieltäettä työtön on ja pysyy eri arvoisena yhteiskunnan jäsenenä,loisena,lutikkana joka tapetaan pois.harmi sillä minäkin olen juuri nyt sillä listalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 05:19

Kyllä. Sääliksi käy kun kavereita jäänyt työttömäksi pitkäaikaisista töistä, eivät ole hommanneet koulutusta kun olettivat että firma iso ja asiat hyvällä mallilla...sitten potkitaan pihalle ja laitetaan kiertämään kaikki virastot läpi. Auta armias jos olet naimisissa/asut avoliitossa...tuntuu tosi 2 olla toisen elätettävänä ja sitten se vähäinen raha mitä jostain joskus hirveän paperisodan jälkeen saatut saamaan on loisimista.

Muut ihmiset kattoo kieroon ja itelläkin harmittaa tilanne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 08:01

Kyllä niitä pidetään b luokan kansalaisina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 09:54

Onhan se työtön joka suhteessa eriarvoisessa asemassa,joissakin piireissä pidetään ihan haaskana,kehäraakkina,ja ovat sitämieltä,työtön itse syypää siihen.Ihmeetelen onko se lomautus omavika jos firma lomauttaa jopa 5000 tuhatta kerralla.??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 10:32

Liian delikaatti kysymys, tuohon en vastaa. Mutta työttömiähän on ainakin kahta lajia.

Lisätty: 27.01.2009 - 11:29

Arvostus riippuu asiayhteydestä. Jos työtön hakee työpaikkaa, pestaajaa kiinnostaa miksi on työttömänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:02

enpä usko sen ihmisarvoon vaikuttavan onko työssä vaiko työtön tai upseeri tai herrasmies

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:21

ONHAN NE,saavat aamulla nukkua rauhassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:20

tässäkin muutamat 'loiseläjät' hankaloittavat kohtalostaan syyttömästi kärsivien elämää