mitä tarkoittaa lyhenne ovh hinta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 16:10

Ovh tarkoittaa ohjevähittäishintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 16:16

Ojevähittäishinta ja jos vielä on punainen lappu ja siinä hinta on se tarjoushinta ja voimassaoleva hinta yleensä..joten voit verrata .ja saada näin säästöjä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 16:29

ohjevähittäishinta sanotaan täälläkin.... : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 17:17

ohjevähittäishinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 18:44

Ohjevähittäishinta on lailla kielletty. Korvattu SVH, suositusvähittäishinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:09

Ohjevähittäishinta (myös ovh tai suositushinta) on hinta jota valmistaja tai aikaisempi myyntiporras suosittelee tuotteelle ja joka on samanlaisesta hyödykkeestä kuluttajilta yleisesti peritty hinta[1]. Ohjevähittäishinnan avulla voidaan vakiuttaa hinnat tietylle tasolle tietyillä alueilla, ja vaikka jotkin liikkeet myy tuotteita alle ohjevähittäishinnan, suurimmaksi osaksi hinta putoaa tämän alle vain alennuksessa olevilla tuotteilla.

Suomessa ohjevähittäishinnan esille tuontia kuluttajille valvoo Kuluttajavirasto. Kuluttajavirasto on määritellyt muun muassa että markkinoinnissa viitattaessa ohjevähittäishintaan tulee elinkeinoharjoittajan voida osoittaa, että hänen ohjevähittäishinnaksi kutsumaansa hintaa peritään yleisesti kuluttajalta samanlaisesta hyödykkeestä[2].

Markkinatuomioistuin on taas katsonut, että puhuttaessa ohjevähittäishinnasta tarkoitetaan esimerkiksi valmistajan, aikaisemman myyntiportaan tai elinkeinoharjoittajien järjestön suosittelemaa, yleisesti perittyä hintaa samanlaisesta hyödykkeestä[

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:16

Ohjevähittäishinta (myös ovh tai suositushinta) on hinta jota valmistaja tai aikaisempi myyntiporras suosittelee tuotteelle ja joka on samanlaisesta hyödykkeestä kuluttajilta yleisesti peritty hinta[1]. Ohjevähittäishinnan avulla voidaan vakiuttaa hinnat tietylle tasolle tietyillä alueilla, ja vaikka jotkin liikkeet myy tuotteita alle ohjevähittäishinnan, suurimmaksi osaksi hinta putoaa tämän alle vain alennuksessa olevilla tuotteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:18

ohjevähittäishinta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:35

se on ohjevähittäishinta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:36

ohjevähittäishinta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 10:37

ovh = on vähän hintava

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 15:40

mikä on sitten "suositusvähittäishinta"?