liikeennelupa

joo elikkäs lisätään vähän tietoa..hakemassa liikkennelupaa traktorille ei siis liikennetraktorilupaa, t korttia ym vaan lupa aliurakoida kaupungille omaan laskuun, kun kysymyksessä on yli 10t traktori, silloin ei pelkkä liikennetraktorilupa riitä varsinkaan, kun kysymyksessä on maataloustraktori.rnsiis aivan eri kuin liikennetraktori.rnItsellä on c, b , t ja e kortit, tieturvallisuus 1 kortti sekä työturvallisuuskortti.rnSekä kurssien hinnoissa suunnattomia eroja halvimman löysin 650e ja kallein samasta aiheesta 1500e, tuntuu aika rahastukselta kun sama kurssi kyseessä, mahtaako koulutuksessakin olla eroja?rnKoulutuspaikoista kysytty ihan täydennyskoulutusta logistiikan puolelta sekä aikuisopistoista, jokaisessa vain tämä liikennetraktorilupa.rnJa kaupungintalolla taas kerrottu, että aikuiskoulutuskeskukset järjestävät koulutusta.rntuntuu että pompotetaan edestakaisin.rnJa suorituspaikkakin saisi olla lähempänä.rnonko ketään käynyt kyseistä kurssia? tietoa kaivattaisrn

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 21:14

elikkäs jos ajo on liikenneluvan alaista (esin lumen/maan siirto yleisellä tiellä) nii siihen tarvii liikenneluvan LIIKENNETRAKTORIA varten (koulutus käsittääkseni pitäs olla sama joka paikassa) ja tratorin pitää olla rekisteröity LIIKENNETAKTORIKSI = koneessa on piirturi ja ajoaika lait samat kuin kuorma-autossa ja jne. maataloustraktori ei kelpaa liikenneluvan alaisiin ajoihin missään tilanteessa. mutta jos esim. auraat lunta nii siinä ei liikennelupaa edes tarvi kun lunta ei kuljeteta. eli jos työ vaatii liikenneluvan niin kone tulee myös olla liikkeennetraktori. mutta kannattaa kysyä vielä jostakin koska minäkin voin olla väärässä.

Lähteet:
vävy-poika vastasi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 17:06

Toivottavasti joku muu osaa sinua auttaa, yritin www.ake.fi sivuilta hakea haluamaasi tietoa mutten saanut sivuja auki. Kysy vaikka sieltä, jos osaisivat neuvoa... sorry.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:38

en valiteetvasti osa neuvoa, mutta tiedän että hintoja löytyy niin monta kuin palveluntarjoajaakin.