Kissan omistajat, mikä on paras kissanhiekka, ei puupohjaiset.

Minulla 2 sisäkissaa , olen kokeillut monia merkkejä, mikä olisi paras sitomaan pissan ja ei kulkeutuisi tassujen mukana niin paljon, puupohjaisiin saan itse asioida.

Lisätty: 26.01.2009 - 07:21

Paakkuuntuva ja hajua vähentävää tietenkin, mutta suurin haitta on pitkäkarvaisen katin tassuissa kuljettama hiekka, illalla puhtailta lakanoiltani löytyy ko. hiekkaa sen maattua päivän ennen öisiä rientojaan minun täkkini alla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 10:07

mulla on käytössä Ever Clean ja extreme classic. ehdottomasti parhaat paakkuuntuvat hiekkat. ever cleanea suositellaankin pitkä karvaisten kissojen käyttöön. ei tartu hiekka karvaan niin helposti. ja olen huomannut senkin, et kun on monta kissaa talossa, hiekat on riittoisampia, kuin muut hiekat. (testattu on monia)

Kysyjän kommentti

olen ottanut neuvon käyttööni hyvää on , vielä on puolet ja puolet käytössä siirryn pikku hiljaa , tai oikeastaan noi katit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 06:58

Paakkuuntuva kissan hiekka on paras. Sitä on myös hajunesto-ominaisuudellakin varustettua. Paakkuuntuvasta kissan hiekasta on helppo ottaa käytetty hiekka pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 09:38

kristallihiekka on aika jees...vaikkaki hiukka kallinpaa ku muut mutta kestää pidempää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 10:02

Mekin ollaan tykätty kristallihiekasta, Rainbow merkistä. Ovat niitä pyöreitä pikku rakeita. Niitä tietenkin sitten pyöri jonkun verran muuallakin, mutta kun laittaa kynnysmaton hiekka-astian eteen niin asia korjaantui. Sittemmin meillä on ollut yksi puupohjainen käytössä, jota ostetaan eläinkaupasta, on aika tyyristä, mutta riittoisaa ja hyvää. Mutta jos puupohjaiset ei käy, niin sitten tuota kristallihiekkaa suosittelen. Kokeiltiin myös sitä BestFriends (vai mikä lie merkki), mutta meidän mielestä se ei ollut yhtä hyvää kuin tuo Rainnbow.

Lisätty: 26.01.2009 - 10:04

Tuo Rainbow ei siis paakkuunnu, mutta imee kaiken pissan ja sen hajun niihin pieniin rakeisiin. Ja kakan ympärille tarttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 10:07

Hyvä kysymys Maarit,meidän Onnipoika tekee tarpeensa Topikat kissan hiekkaan,siitä kisamme pitää.Kerran ostimme niitä puupellettejä,niitä Onnipoika ei hyväksynyt ollenkaan.Sellasta kissan hiekkaa ei vissiin ole keksittykään mikä ei tassuihin tarttuis ainankin jossain määrin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 11:22

Kristalli helmet ehdottomasti,meillä ei haise vaikka on tällähetkellä neljä kissaa tuvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 11:57

Ei sitä parasta ole vielä keksitty. Kaikista tulee lattioille murusia. Tiedän menneiltä vuosikymmeniltä yhden katin, joka pissasi posliinipyttyyn. Ei tullut siinä huushollissa murusia lattioille pissareissuilta. Oli muuten huvittavan näköistä, kun kissa istui pytyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 12:53

Naapuri käyttää kristallihiekkaa ja sanoo sen olevan parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 15:46

Kristallihiekkaa kehuu naapuri, mut meillä pellettiä ja eivät valita, joten käyvät siinä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 23:05

Muista vastauksista huolimatta puubelletitti on osoittauninit hyväksi .Kulkee kyllä jaloissa mutta pölynimuri on olemassa. 16 euroo 20 kiloo ja täytyyhän noita karvojakin poistaa.Voi muuten hävittää mielestäni WC-pöntön kautta. En tarkoita kissaa :-)

Lähteet:
13 -v kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 11:37

helmet on todella hyviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 12:13

kristallihiekka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:09

meilläkin todettu kristallihiekka parhaaksi.