Pidätkö kuorolaulusta?

Aivan ihanaa, itsekin ollut kuorossa takavuoskymmenen..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

C
Vastattu: 29.01.2009 - 14:20

Itse en ole ikinä laulanut kuorossa enkä koskaan ole oikein välittänyt.
Nyt mieleni on täysin muuttunut, kun katsoin ensimmäisen jakson "kuorosota" tv-ohjelmaa. Idea on todella hauska, joten seuraavaa jaksoa odotellen!

Kysyjän kommentti

hyvä taas yksi kuorolaulusta pitävä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 19:59

En osaa itse laulaa pätkääkään, mutta kuorolaulu on hienoa kuunneltavaa. Varsinkin itsenäisyyspäivän veteraanikuorot saavat ihon kananlihalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 20:03

Yritin kuunnella juuri alkanutta kuorosotaa mutta ei mene jakeluun minulle. Liikaa ääniä yhdellä kertaa, tulee kirkkokuorot mieleen, enkä ole kovan metelin ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 20:08

Olen joskus nuorena laulanut kuorossa ja tämä kuorosota kuuluu mun suosikkeihin. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 20:23

Komeaääninen mieskuoro on kuoromusiikkia parhaimmillaan, kuten myös esimerkiksi Savonlinnan Oopperajuhlakuoro Olavinlinnan lavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 20:38

Kyllä varsinkin mieskuoroista ja ooppera kuoro hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 21:11

en noin ylipäätään, mutta olen kuullut muutamia tosi vaikuttavia esityksiä, mm. Cantores Minores poikakuorolta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 21:38

Yks mist tykkään on ne Semmarit, ei vakavaa, mutta nautittavaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.01.2009 - 22:20

Velipoika lauloi Helsingin tuomiokirkon poikakuorossa (Cantores Minores). Siitä tykkäsin ihan hirveesti, ja sitten toinen mikä saa herkistymään on nuo jo aiemmin mainitut veteraanikuorot. Kuorosota meni ohi, piti katsoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 22:26

Onpa tuota tullut oltua nuorempana laulelemassa kuorossakin ja se on kyllä mukavaa touhua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 23:44

oisi joskus kiva kokeilla, mutta empä tiedä riittäisikö ääneni mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 01:13

Pidän kuorolaulusta ja olen itsekin laulanut sopraanoa kuorossa. Nyt olin ylpeänä kuuntelemassa joulukonserttia, jonka piti Ruamjai-kuoro. Tämän kuoron valitsi Yleisradio vuoden nuorisokuoroksi. Sukulaispoika laulaa siinä kuorossa bassoa.

Muistelen kuinka mahtava yhteishenki vallitsi kuorolaisten keskuudessa ja kuinka virkistyin kuoroharjoituksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 05:00

Kyllä minä mieskuoroista tykkään,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 11:42

joistain pidän,varsinkin keskiaikaisesta kirkko musiikista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 01:08

Toki ja moniäänisenä se on myös muun musiikin kera ihailtavaa kuunneltavaa.Myöskin kirkkokuoro eikä vähiten lasten laulamana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:20

Vaikken itse laulakkaan (sukulaisten toivomuksesta) hyviä kuoroja on kiva kuunnella, viimeisin varsinainen elämys oli reissulla Salzburgissa, joku nimetön tyttökuoro, tuli minullekin selväksi mitä tarkoitetaan sanonnalla: "lauloivat kuin enkelit"