keskiaikapäivät

Avainsanat: tallinna viro

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 20:34

Tallinnan vanhassakaupungissa alkoivat tiistaina keskiaikapäivät. Myös keskiaikamarkkinoiden nimellä tunnettu tapahtuma on järjestetty Tallinnassa vuodesta 1999.

Raatihuoneen torilla ja sen lähikaduilla on sunnuntai-iltaan asti nähtävänä käsitöitä, ja niiden valmistamista voi seurata myös paikan päällä. Lisäksi useissa paikoissa voi itse osallistua töiden tekemiseen. Tarjolla on myös keskiaikaisia makeisia.

Niguliste-kirkon vieressä avataan keskiaikapäivien ajaksi myös kansainvälinen leiri, jossa omaa taidettaan esittelevät muun muassa suomalaiset, ruotsalaiset, venäläiset ja valkovenäläiset käsityömestarit. Päivien aikana voi myös oppia keskiaikaisia tansseja, vanhanaikaisen rahan tekemistä, pelata keskiaikaisia pelejä ja oppia erilaisia keskiaikaisia taistelumuotoja. Lapsille avataan torilla oma keskiaikateltta.

Tallinnassa on järjestetty yli kahdenkymmenen vuoden ajan aina kesäkuun alussa keskiajan tyyliset Tallinnan vanhankaupungin päivät. Nyt Tallinnan kaupunginhallitus järjestää keskiajan päiviä myös heinäkuussa tarjotakseen vanhassakaupungissa tekemistä myös keskikesällä.

Tallinnan lisäksi suuren keskiaikafestivaalin järjestää tällä viikolla myös Haapsalun kaupunki. Keskiaikapäivillä Haapsalussa juhlitaan kaupungin perustamisen 725-vuotispäivää.

Lisätty: 25.01.2009 - 20:43

Kääkkis ei tuolta taida tän vuoden Keskiaikapäiviä löytyä.. Toivottavasti joku löytää kumminkin..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 23:34

Hyvä Terhi ! Säästyin pitkältä kirjoittamiselta, olet oikeassa,niinhän siellä on !