Siis alunperin hässäkkä ei tarkoittanut kiirettä ja hosumista, vaan mitä??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 18:17

Meilläpäin kutsutaan hässäkäksi sitä mikä on naisella navan alapuolella ja polvien yläpuolella.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 17:57

synonyymiksi tarjotaan hulinaa
- englanninkielinen käännösehdotus hässäkälle on "hassle" . Se on yllättävän lähellä hässäkkää, voisko alkuperä löytyä sieltä? -

Lisätty: 25.01.2009 - 17:59

lipes, vastaus oli tarkoitettu edelliseen kysymykseen, sorry

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 18:06

Häsäkkä on jossain afrikan kielel naisen se osa...Mut siin vaan siis 1 s,sä,,, elä hermostu:)heh heee...

Lähteet:
googletin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 18:18

Joskus käytin tuota hässäkkä sanaa tarkoittamaan "koko touhu = koko hässäkkä" tai kauhea kiire ja sekasorto = kauhea hässäkkä" (ja käytän yhä, useinkin), niin eräs tuttavani nauroi ja sanoi käsittävänsä hässäkkä-sanan yhdyntään viittaavana. Mutta en sitten tiedä. Riippuu varmaan murrealueestakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.01.2009 - 18:34

Se on varmaan jokin työkalu tai esine jollain murrealueella.

Lisätty: 25.01.2009 - 18:39

Olisi kiva jos ilmoittaisit jossain vaiheessa mitä se tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 19:59

"Hässäkkä. Sana ei sinänsä ole omituinen, mutta ajattelin käyttää tilaisuutta hyväkseni tarkistaa sanan väitetyn alkuperän. Hässäkän on väitetty alunperin tarkoittaneen naisen sukupuolielinta/genitaalialuetta. Jos näin, omituista on mielestäni sanan kulkeutuminen nykyiseen käyttöön."

Samaa mieltä ollaan muuallakin netissä. Täytyypä miettiä uudestaan kun sanaa tulee seuraavan kerran käytettyä ;)

Lähteet:
keskustelu.jatkoaika.com/pri...&pp=25

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 03:26

Arnipoppahan sen toikin esille ja ilmankos sitä hässäkkää on niin monenlaista, kun vielä on se sukupuolielimen nimenäkin ollut! Silloin se on kaikki mukavaa hässäkkää, kuin täällä palstallakin silloin tällöin ja kaikki ei toimi ilman pientää hässäkkää!!!!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 10:02

Vanhat ihmiset puhu hässäkästä,niin tuossa yksi linkki siihen,meillä päin se oli ruokaa.

www.karppaus.info/resepti/re...php?id=813

Lähteet:
kukkakaali,feta ,pinaatti,hässäkkä.