KIELEN JUURESSA PALJON RAKKULOITA mITÄ MAHTAVAT OLLA?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 17:53

Ne ovat aftoja,varsin kipeitä,kestävät jonkun aikaa,tuntuu pitkältä ajalta,kun ovat niin kipeitä.Hammaslääkäriltä saa niihin ainetta,joka auttaa,jos eivät meinaa parantua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 17:43

En tiedä mitä ovatten,mutta ittelläni kun on välillä näitä rakkulaita huuhtelen suun desinfiointiaineella pari päivää ja kaikk' on ok..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 18:18

Voisko olla ,et olet allerginen joillekkin tuotteile. esim.hedelmät ja ananas tuoreena tekee minulle ja kiivi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.01.2009 - 18:20

Saattavat olla aftoja. Yleensä paranevat itsestään päivässä-parissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 18:28

Jos tarkoitat kielen takaosassa sijaitsevia rakkuloita, niin ne kuuluvat asiaan. Aivan kielen takaosassa ovat kielirisat ja hieman niitä edempänä ovat vallinystyt, joissa on mm. sylkirauhasten tiehyitä. Nämä 'rakkulat' saattaa tuntea, jos esim. työntää sormensa kurkkuun. Kielen alla taas on muutamia asiaan kuuluvia 'rakkuloita', jotka myös ovat sylkirauhasia.

Aftoja harvemmin on kielessä, mutta jos on, niin ne ovat todella kipeitä ja arkoja.

Lähteet:
anatomian luennoilla opittua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 19:01

jos leviävät myös poskiin ja kurkku tulee kipeäksi,voi kyse olla entero rokosta,sitä on paljon ollut viimeaikoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 19:24

Enrero rokkoon ne kuuluvat ja ovat kipeitä. Kuuluu myös muita flunssan oireita siihen tautiin ja parane, ne rakkulat kuulemma viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 17:45

Jos vasta nyt huomannut, eivätkä ole kipeitä, tms, niin kielen alla on kyllä luonnostaankin nystyröitä...