Missä matkakohteessa/paikassa olet tuntenut vahvasti "historian siipien havinaa"?

Itsellä hyvin voimakas kokemus Amsterdamista siitä talosta missä Anne Frank perheineen oli natseja piilossa. Käykääpä tutustumassa jos vain mahdollista. Jotkut ääniefektit saavat karvat pystyyn.

Lisätty: 25.01.2009 - 16:59

Tuosta kissaäidin vastauksesta tuli mieleeni, että Imatran Valtionhotellissa tuntui kuin ne venäläiset arvovieraat aikojen takaa olisivat olleet läsnä. Täytyy mennä tulevana kesänä tutkimaan tunnelmat uudelleen.

Avainsanat: historia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 14:59

valitettavasti en missaan,,Amsterdanissa olin silloin kun itasaksa romahti,asuin jonkun kuolleen taidemaalarin talossa mutta en muista nimea,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 14:59

Egyptissä ja Isrelissa ja Intiassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 15:01

Aika monessa, esim. Kreikan historiallisilla paikoilla ja Vilnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 15:09

Dubrovnikin vanhassa kaupungissa, vaikka se onkin suurimmaksi osaksi entisöityä, niin sillä on niin pitkä historia ja monta isäntää ... todella mielenkiintoinen kohde

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 15:12

Kiinan muurilla, todella uskomaton määrä ihmistyötä jota ei voi olla kuvittelematta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 15:31

Kyllä Kreikan matkalla historian siivet suorastaan lepattivat. Tuli nähtyä ihan kaikki hengästyttävällä aikataululla ja voi vain ihmetellä, mihin kaikkeen ihmiset ovat kautta aikain kyenneet, jopa ilman työkaluja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 15:35

museossa. no jaa, hankala vastata ku oon käyny tasan kahdessa ulkomaassa eikä siellä historian lehtiä oikeen havissut. mut varmaan sellanen tunne tulis jos näkis vaikka pisan tornin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.01.2009 - 15:39

Kreikan Kreetalla eniten. Sisämaassa "viljelijät" tänä päivänäkin ovat katkeria sodille. Kreetahan on vallattu milloin kenenkin toimesta jo tuhansien vuosien ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 15:46

Tukholman Vasa-museossa (Vasamuseet). Kävin siellä 80-luvun keskivaiheilla ja laivoissa sisällä tunnelma toi elävästi esille sen ajan olot ja paikan tuoksu vei menneisyyteen sekä videoesitys yhdessä huoneessa jossa seinille heijastettiin sen aikaisia loiselijöitä, jotka kiusasivat merimiehiä oli karmivan todellinen. Ehdottomasti mieleenjäävin kokemukseni historiallisista paikoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 16:47

Samoksella oli sellainen luola joka oli kaivettu käsin ja siellä tuli tosi ihmeellinen olo ja tuntui historiallinen tunnelma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 16:50

Ainankin Turunlinnassa ,Olavinlinnassa, Langinkoskella siellähän on se keisarin maja,näissä paikoissa on selvästi ollut läsnä,entisiä asukkeja,niin ja tietenkin museoissa.Rakastan historiallisia paikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 17:04

Kreikkassa ja Kossaarella, joskus 85 luvulla, ihana pieni saari raunioineen ym. historian havinoineen.Join siellä nuoruuden säilyttävää vettä lähteestä. mut eipä tuo nyt sit ol enään auttan, ku kattoo peiliin...Siellä pysähtyi aika..Karstulassa Vanhat vehkeet..ihana paikka..keski-suomessa..tämä viimisin , missä käynyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 17:21

Historia kiinnostaa todella paljon, joten "siivet havisevat" lähes jokaisessa historiallisessa paikassa sekä kotimaassa että ulkomailla.
Yksi ehdottomasti mielenkiintoisimmista paikoista on Ikuinen kaupunki Rooma, jossa historia tulee vastaan joka askeleella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 17:58

Potugalissa,italiassa,tunisia ja thaimaassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 19:00

Pyramideilla, kuten kuvasta näkyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 23:40

Kyllä oli Kreetalla siellä argeologisilla kaivannoilla, Kaikki systeemit ,miten oli jo viemäröintikin tehty ja ne saviruukut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 01:37

Ajellessamme Suomen itärajan tuntumassa minua puhuttelivat lukuisat juoksuhaudat ja korsut. Niitä oli entisöity matkailijoitten nähtävyyksiksi. Lisäksi tein huomion, kuinka entisaikaiset suomalaiset ovat osanneet valita asumustensa paikat hyvin. Kauniilla kukkulalla oli melkein aina jokin asumus. Eikä se paikka varmaan oltu valittu pelkästään kauniin maiseman takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 08:33

Kreikassa ainakin, samoni Vilnassa käydessämme tuntui kuin oltaisiin siirrytty toiseen aikakauteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 00:25

Pakko vastata kaksi viikkoa Marseillessa.Historia 600v ennen ajanlaskumme alkua!

Lähteet:
Suosittelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 01:57

Egyptissä pyramideilla ja Ugandassa mm. entisten kuninkaitten haudoilla.