Harrastatko sauvakävelyä? kuinka monta kertaa viikossa?

Itse en, kun tykkään heiluttaa käsii kävelles, mut tarvis ottaa käytöön, nyt kun on liukkai kelei, mut kävelen liian vähän,pitäs lisätä liikuntapiiraaseen...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 17:34

kyllä pitäis harrastaa enemmän. sauvat kyllä löytyy, mutta ne viettää enemmän aikaa varastossa..lenkillä tulee todellakin käytyä, mutta ne sauvat vaan aina tahtoo "unohtua "ja matkalla sit muistuu mieleen, että "olishan ne sauvatkin voinu ottaa käyttöön". kyllä sen huomaa, että tehokkaampi on lenkki, kun sauvat on mukana tehostamassa . hartioille tekee hyvää.

Kysyjän kommentti

juuri muistan kans jo lenkil olles et taas ne sauvat vajas..kiitos vastauksista ja kävelemisiin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2009 - 12:21

En harrasta ei oikein sovi luonteelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 12:23

JOO,aina kun näen tv sitä tehtävän, näin penkki urheilijana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 12:26

Ei sitä voi harrastukseksi sanoa kun (lahja)sauvat homehtuu vajannurkassa. En osaa oikein nauramatta sitä puuhaa vieläkään tehdä (enkä lähde valosaan aikaan keppejä heiluttelemaan julkisille paikoille)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 12:34

Käyn harrastamassa dementiahiihtoo n. 3-4 kertaa viikossa, pysyy hartiat vetreenä. : ) Sitä nyt voi harrastaa kesät talvet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 12:35

Enpä harrasta,mutta varmasti hyvä muoto kunhan sen tekee oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 13:05

Kokeilin kerran kun olin yhdellä kurssilla, johon kuului liikuntaa. Ylämäessä olivat kätevät kun niihin pystyi "nojautumaan" mutta muuten vain tiellä. Eli en siis osaa hyödyntää sitä mikä niiden tehtävä on sanomattakaan sitä miltä se näyttää... Yhtä hullunkurisen näköistä kuin rullasuksilla hiihto kesällä! Kannatan kunnon kävelyä kädet heiluen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.01.2009 - 13:24

harrastan ja melkein jokapäivä tulee käytyä. minulle sopiva liikuntamuoto. todella tehokas. kuulokkeilla musiikkia ja reipas tahti ni kyl on mukavaa! mua ei hetkauta miltä se näyttää, siinäpähän kattokoot.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.01.2009 - 14:16

En harrasta, mutta jos alkaisin harrastamaan en sitä pelkäisi, että toiset nauraisi. Sehän on jo niin yleistä, etten huomaa edes noita sauvakävelijöitä. Hmmm, onkohan niitä sitten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 14:49

En harrasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 14:56

en harrasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 16:57

Talvisin kävelen vain teitä ja polannepolkuja pitkin. Minulla on aina toinen teräspiikkisistä suksisauvoistani kädessä, toinen jää odottelemaan suksien viereen.
Kesäisin kuljen maastossa. Puinen, itseäni lyhyempi sauva on monesti pelastanut
nilkan nyrjähdykseltä, kun jyrkässä rinteessä pieni irtokivi pyörähtää jalan alla.
Ylämäessä sauva antaa pontta nousuun. Yksi sauva jättää toisen käden vapaaksi, mikä
on mielestäni mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 17:21

Kävelemme ystävättäreni kanssa aina kun,sää sallii mut ilman sauvoja.Meillä on täällä kivoja metsäpolkuja missä voi kävellä näin talvellaki,kun koiran ulkoiluttajat pitävät polut auki.Käsien heiluttaminen kävellessä on ihan oikein,sehän tekee hyvää verenkierrolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 19:52

Olen kokeillut ja firmassa aikoinaan vetänyt yhden kurssinkin muille. Päivittäin näkee ihmisiä jotka raahaavat sauvoja perässä, mitä sauvakävelyä se on?
1. Valitse oikean pituiset sauvat
2. Jotta niistä olisi jotain hyötyä kävellessä niin selvitä ennen lenkkiä oikea tekniikka
3. Oikein kädessä ollessaan ovat myös oiva apu liukkaalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 23:24

olisihan nuo sauvat tuolla varastossa juu..koiran kanssa yleensä lenkit heitän joten siihen en voi sauvoja ottaa mukaan. mutta on käynyt kuitenkin mielessä. joutuisin vaan menemään muualle sauvoilemaan kun täällä nää naapurien naiset naureskelee jokaiselle sauvojalle kun eivät kuulema osaa sauvakävellä...hmm ei minullakaan kyllä olisi tekniikka tiedossa mutta ottaisin kyllä selvää vähän ennenkuin aloittaisin harrastuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 09:22

Joo minä harrastan koira kävelyä,siihen ei sauvat oikeinsovi, joka päivä muutama kilsa välillä pitempikin matka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 00:44

Ostin sauvat meille molemmille ja kävely on paljon monipuolsemaa luhastyötä kuin ilman.Nauroin itse aikonani mutta väitän että se on aivan hyvää liikuntaa.

Lähteet:
Lokeilkaapa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 15:38

koulussa joskus kokeiltiin ja tuntu vaan että se oli hiihtoa ilman suksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 22:10

Eipä oo ikinä tullu kokeiltua...