Minkä niminen on se kotimainen elokuva, jossa esiintyi mm. Maukka Perusjätkä ja Kati Outinen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.01.2009 - 22:00

Täältä tullaan elämä on suomalainen elokuva vuodelta 1980, jonka on ohjannut Tapio Suominen.

Elokuva oli vuoden 1980 katsotuin kotimainen elokuva 382 024 katsojallaan. Elokuva kuvattiin suurilta osin Kontulassa, kuvauspaikkoina toimivat muun muassa Kontulankaari, ostoskeskus ja Vesalan yläaste. Tarina ei kuitenkaan kerro Kontulasta vaan lähiönuorista ja heidän elämästään.

Tarina kuvaa kolmen tarkkailuluokannuoren häirikön elämää, joilla jokaisella on risainen perhetausta. Pojat joutuvat alati kasvavaan alamäkeen sekoilemalla, koulusta pinnaamalla ja viinaa juomalla.

Elokuvassa nähdään myös Kati Outisen ensimmäinen elokuvarooli. Elokuvassa nähdään myös tunnetut muusikot Pelle Miljoona ja Maukka Perusjätkä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2009 - 22:08

Muistan tuon elokuvan (täältä tullaan elämä) hyvin mutta en muista Maukka Perusjätkän siinä esiintyneen. Ei sitä lasketa esiintymiseksi jos musiikki soi taustalla! Kati Outinen ja Esa Niemelä ovat pääosissa. Esan näyttelemiset leffoissa jäivät siihen eikä häntä monikaan tiedä, Kati Outinen on jokaiselle elokuvista edes vähää kiinostuneille tuttu.
Oikea vastaus tuohon kysymykseen: Ei sellaista elokuvaa ole olemassakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.01.2009 - 22:41

Maukka Perusjätkän ja Pelle Miljoonan musiikki oli siinä elokuvassa. Eivät ymmärtääkseni näytelleet siinä. Ja elokuvan nimi oli tuo Täältä tullaan elämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 23:30

Olipa hyvä kyssär.. ja kiitos te viisaat, nyt miekii tiiän..ja tuli kuvii muistiinkin..!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 09:49

Maukka Perusjätkä soitti elokuvassa vain taustamusiikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 11:24

Sama aavistus mullakin,oli kyllä kova juttu ilmestyttyään.