Kysytty: 24.01.2009 - 19:24

Auton lohkolämmittimen käyttö?

Nyt kun on tällaisia nollakelejä niin onko autolle haitallista jos lohkolämmitin on joka aamu päällä vaikka ei olisi tarvistakaan. Enkä nyt kysy sähkönkulutuksen vuoksi vaan autoa ajatellen.

Lisätty: 24.01.2009 - 21:57

Kiitos Kultaranta vanhasta säännöstä, josta tuli minulle uusi!

Lisätty: 05.02.2009 - 19:10

Huh!! kiitos sanoistasi Anonyymi. Sitä minäkin, ettei se nyt sentään palamaan rupea...!



Avainsanat: lohkolämmitin auto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Kysyjän valitsema paras vastaus

Vastattu: 24.01.2009 - 19:36

Vanha sääntöhän kertoo, että lohkolämmitin on tarpeellinen jo +5 asteen lämpötilassa.
Ilman kylmetessä lämmitysaika pitenee, noin +5 asteessa riittänee noin 1/2- 1 tuntia kun taas kovalla pakkasella lämmitysaika on noin 2 tuntia.



Kysyjän kommentti


  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2009 - 19:27

eihän siit mitään haittaakaa ol jos on pääl...paitsi se sähkönkulutus..


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 19:30

minun autoni on 4 vuotta vanha ja suositus ,voi käyttää jo plus 5 astetta. Mutta 0 kelillä vasta käytän.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 19:48

Jos mahdollista käytä ajastinta.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 19:51

Käytämme milloin ilma on sellainen, et vaatii sitä lämmittämistä.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 21:12

Kyllä meidän auto lämpiää joka aamu (jo seitsemän vuotta), oli ajoa tai ei, eikä ole valittanut


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 21:23

Autolle on hyväksi,että lohkolämmitintä käytetään jo viidestä lämpö-asteesta alaspäin puolituntia ennen käynnistystä ja alle viisi pakkasella 45min.


Lähteet:
perheen miesväki valisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 22:01

Siis lämmitin on päällä vaikka autolla ei ajeta? Ei kai siitä suurempaa haittaa ole, nesteet vähenee mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Lämmitä autoa pari tuntia ennen ajoa älä turhaan!!


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 03:16

Ilman muuta se on hyväksi mootorille, mutta sähkölaskussa näet sitten ikävämmän puolen. Toisaalta säästää kyllä moottoriakin, että taitaa loppujen lopuksi +,-0


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 10:12

Mulla on päällä aamu viidestä kahdeksaan. Ja sitten 30 min.päällä ja 30 poissa. Musta autolle hyvä ratkaisu. Kovilla pakkasilla en käytä lainkaan. Mulla on ns.uudempi kennolämmitin moottorissa.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 15:06

Käytämme vain pakkassäällä ja muutama tunti ennen oletettua lähtöä


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 02:50

minä en sinuna pitäs päällä jos et tarvi aina se jotenkin sitä huonontaa ,(nesteet kiehuu,syttyy palamaan huonolla tuurilla)minä en käytä monestikkaan sitä päällä vaikka on 2008 vuosimallia oleva auto ja pakkasia on jo ollut yli 30c...


  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 11:22

Ei se lämmitin kyllä pysty edes kuumenemaan niin kuumaksi, että alkaisi nesteitä kiehumalla haihduttamaan :)


  Ilmoita asiaton vastaus
Tämä kysymys on suljettu, mutta voit edelleen vastata siihen. Et kuitenkaan tienaa pisteitä vastauksestasi tähän kysymykseen.

Vastaa kysymykseen

Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!

Rekisteröidy

Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
You may login with either your assigned username or your e-mail address.
The password field is case sensitive.

Ohjeita vastaajalle

  1. Vastaa esitettyyn kysymykseen.
  2. Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
    Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei".
  3. Noudata Napsun sääntöjä.
  4. Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
  5. Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
  6. Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
  7. Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.
Pieni hetki, sivua ladataan.