Onko terveellistä syödä tonnikalaa joka päivä?

Eli jos syö joka päivä yhden purkillisen tonnikalaa. Purkin koko noin 200 g.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 24.01.2009 - 14:40

Tuskin se haitallistakaan on, mutta kovin yksipuolista jos ei muuta syö. Toivottavasti syöt muuten monipuolisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2009 - 15:02

Miksi pitää syödä tonnikalaa joka päivä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 15:07

ei siitä välittömästi haittaa ole, mutta pitkän päälle noin yksipuolinen ruokavalio kyllä johtaa puutostauteihin (saitkos jostain oikein halvalla tonnikalapurkkeja?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 15:42

Voisit syödä muutakin kalaa ,miksi vaan tonnikalaa.Vai onko tonnikala sinun herkkua....Ei siitä varmaan mitää haittaa ole.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 16:51

Sun pitää mennä Lanzarotella yhteen tukkumyymälään. Sieltä saa monen kilon peltipurkissa tonnikalaa halvalla. Sellaisen purkin kun avaa ja syö päivästä toiseen ettei avattu kalapurkki pahene niin ei kyllä huvita syödä tonnikalaa.

Hyvää se on ja kalarasva ei ole vanhigollista. Mutta laittaisin silti kaikenmaailman rehuja lisukkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 18:12

Jos muuten syö normaalia kotiruokaa, ei tonnikalapurkki päivässäkään ole pahasta. Onko tonnikalapurkki vedessä/vai öljyssä? Tai siis eihän se purkki oo, vaan ne kalat, heh... Vedessä olevat haittaavat vähemmän kuin öljyssä uivat..

Pelkkää tonnikalaa... kannattas keittää riisiä, silputa paljon sipulia pieniks, samoin yksi purjo ihan silpuks ja ne tuusen fiskit öljyssä sekaan, ja vot kun on hyvää, teen tätä yleensä uueks vuodeks ja kaik tykänny, nurisokin, jess...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 18:29

Tein juuri viimeviikolla tonnikala laatikkoa ja hyvää oli.Kokeile sinäkin ,ei tartte syödä yksistään tonnikalaa tai lämpimiä leipiä tonnikalasta,helppoa ja ravitsevaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 19:01

juu, tonnikala on ihan hyvää.. kun vaan muistat jotta avattu alumiinipurkki ei käy säilytykseen. Siitä liukee elohopeaa ruokaan. Avatusta pitää aina siirtää toiseen astiaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 19:17

Vaihtle merkkejä niin et kyllästy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 21:29

En näe siinä mitään terveellistä mutta en myöskään mitään haitallista.
Tuskin kukaan syö pelkkää tonnikalaa joka päivä viikkokausia?
Ei se(kään) ole enää mitään halpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 00:03

Opiskelijaporukas yritettiin elellä tonnikala ja ananas säilykkeillä (ostettiin kimpassa tullihuutokaupasta vähän isompi satsi). Voin vakuuttaa että kahden kuukauden kuuri ei ainoastaan aiheuttanut kyllästymistä vaan takas elinikäisen rokotuksen noita tuotteita kohtaan.

(ihan terveinä kyllä pysyttiin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 11:22

Ei ole terveellistä mutta ei se haittaakaan mutta älä syö liikaa tonnikalaa silti voi tulla paha olo.