Mikähän se diskriminantti olikaan? Unohtunut lukioajoista, josko silloinkaan tajusin..

Ei tarvetta tietää konsanaan arkielossa, paitsi nyt napsulaisilta matemaanikoilta...

Avainsanat: lukion algebra

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2009 - 01:35

KYLLA ON MINULTAKIN UNOHTUNUT

Kysyjän kommentti

Niin multakii...! (Enkä "oikeesti" sitä koskaan tainnut silloinkaan tajuta..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 23:57

vilkase wikistä jos on päässyt unohtumaan:
fi.wikipedia.org/wiki/Diskriminantti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 00:05

Kyllä se on pikkuisen kovaa menoa, mutta hyvä,että vähviisas linkitti sulle vastauksen!
Meinaan noi koulu ajat on niin kaukana ,ettei sitä tietystikään kaikkee voi muistaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 05:24

se määrää yhtälön juurien lukumäärän

www.oph.fi/etalukio/opiskelu...ku2_9.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 09:18

Kuten aiaiai kirjoitti;se määrää yhtälön juurien lukumäärän.