Belgian päiväkodissa tapahtunut puukotus? Aikuinen mies/vauvat, mistä tällainen mielestäsi kertoo?

Onkohan avohoito sittenkään oikea ratkaisu, niin Suomessa kuin ulkomailla?....Se näkyy ja kuuluu monessakin tapauksessa.

Avainsanat: väkivalta lapset avohoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 18:29

Aattelin kysyä tuota kysymystä jo silloin kun se tuli iltalehden sivuille, että mitä ihmisten päässä liikkuu kun tommosia kauheuksia tapahtuu!
Jotain pitäisi keksiä eri hoitomuotoja ja heti, avohoito joissakin tapauksissa on ihan ok mut joillekkin ei.Kuka ne tekee päätökset kenelle se sopii ja kenelle ei? Kenen on vastuu? Omaisten vai hoitohenkilökunnan? Jossain sanotaan, että jos on vaaraksi itsensä tai toisen terveydelle niin silloin voidaan miettiä pakkohoitoa, mut lääkärit käyttää tätä tosi harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 18:30

Yhteiskunta on vastuussa siitä, onko laitospaikkoja tarpeeksi.
Lääkäreiden tulee päättää siitä, kuka tulee toimeen avohoidossa ja kuka ei, mutta jos laitospaikkoja on rajoitetusti on lääkäreillekkin sysätty liian suuri vastuu.
Lääkäreiden vastuulle ei voi sysätä, sitä ottavatko potilaat lääkkeensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:31

POLITIIKKOJEN LAHINMAISEN HUOMIOONOTTAMISESTA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:35

Ei sattunut olemaan perjantai ja 13 päivä ?Kyllähän maailman meno on pennyt aivan sekaisin ja nyt kun vielä tuli tää lama ja usa sai mustan pressankin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:40

Yhteiskunnan päättäjien pitäisi hiljalleen herätä huomaamaan missä mennään, ja päättäjiähän pystyvät parhaiten herättämään tavalliset kansalaiset. Aivan vastaavaa voisi myös sattua täällä meillä.
Psykiatrian hoitopaikkoja, niin avo- kuin suljetulla puolellakin, on aivan liian vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:44

Kamala tapaus,en osaa muuta sanoa,se oiskin viisas ihminen joka osais sanoa syyn miksi näitä kauheuksia aina vain tapahtuu.Nykyisin avohoito tarkoittaa samaa ,kun ei hoitoa lainkaan.Oman onnensa nojassa ovat laitoksesta liian aikaisin pois päästetyt.En tosin tiedä oliko tässä kyseisessä tapauksessa kysymys mielenterveys ongelmia takana,vai muuten vain paha ja raaka.

Lähteet:
Kamala tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 19:43

Kertoo....... Mielen kirouksesta, Luoja yksin voi auttaa. Tekijä on kirottu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:02

AIVAN KAMALAA...tärisen niin etten osaa vihassani muuta, miten voidaan hullujenhuoneita lakkauttaa ja tämä elämä alkaa aina vain olemaan pelottavaampaa...Nämä hullutkin kärsii..kyl sanon ,et isol KIRVEEL,ois töitä jossain muullakin kuin hullujen kädes..(ei siis fyysisesti kirveel.).koko maailmas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:27

Kaikenlaista on viiime aikoina tapahhtunut.Olisikokohan ihmisten henkinen hyvinvointi kärsinyt sekin inflaation.. Järjestin vuosia sitten tilaaisuuden johon sain tuttavani Matti J Kurosen luennoimaan ko. aiheersta.Karmea tapaus tuo puukkohomma!Ei voi ymmärtää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 22:12

Jokeriksi itsensä maalannut mielipuoli pisteli vauvoja puukolla. Piti oikein lukea kolme kertaa ennen kuin uskoi todeksi, sairain teko aikoihin. Ja tämäkin sankari oli vain 20-vuotias. Kertoo siitä että hulluja on joka puolella ja joka maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 22:20

se krtoo siitä, et eletään "kriittisiä aikoja"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 22:50

noita irtohulluja näyttää liihottavan joka puolella, käsittämättömiä julmuuksia eikä vastuuta kellään, kyllä jotenkin vetää mielen apeaksi - kertoo siitä ettei homma ole hanskassa alkuunkaan, ei edes perusturvallisuutta pystytä järjestämään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 09:22

Kertoo,kyllä siitä,että enää ei lapset eikä nuoret ole turvassa missään,pistää miettimään,että voiko asialle enään mitään tehdä.Kyllä kauhu ja suru taas iski kovaa,kun eilen uutisia kuunteli.Meidän perheestä kaksi nuorta oli Kauhajoella ampuma-kuolussa.Suomessa on nyt kyllä herätty näissä mielenterveys asioissa ja kriisi apuakin saatu.