Minun ala selkääni koskee koko ajan mikä mahtaisi olla syynä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 15:23

Sun täytyy mennä lääkäriin.... siellä ne tutkii sen... mut kokeile helpottaako särkylääke, kylmä/lämmin, seljällään olo, laita tyyny polvitaipeeseen yritä rentoutua on myös olemassa kylmägeelejä, mobilaattia yms..joita voi kokeilla ja jos kipu jatkuu mene toisiaan sinne lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 15:41

munuaisten toimintahäiriö,revähdys,rakennevika,hartia "jumi",joka leviää pitkiin lihaksiin jännityksenä ja tuntuu ensin kipuna alaselässä.Kerro hieman tarkemmin,onko muita vaivoja(pissaamis asiat), telomiset jne.

Lisätty: 23.01.2009 - 15:43

Jäsenkorjaajat usein parempia,kuin tk-lääkärit näissä vaivoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 15:46

Nikamakulumat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:08

mahdoton tietaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:22

Alaselkäkipu voi johtua tuki- ja liikuntaelimistön iän mukanaan tuomista rappeumamuutoksista, kudosärsytyksestä, vammoista, leikkauksista tai tulehduksesta. Myös hyvän- ja pahanlaatuiset kasvaimet voivat aiheuttaa kipuoiretta.

Lähteet:
www.poliklinikka.fi/?id=1205...ge=3286757

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:33

Mies/nainen, ikä, ja anonyyminähän voi myös sanoa, onko muita sairauksia. Muita oireita, kuumetta, kaunko kestänyt, mitä tehnyt ennen kuin alkoi alaselkäsärky?: = mahdottomuus tietää näin vähäisillä tiedoilla kenenkään/lääkärinkään. Virtsatietulehdus, munuaisaltaan tulehdus, osteoporoosi, nikamamurtuma, lihasvenähdys, issias, tms, tms....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:46

Alaselkäkipu on tavallinen vaiva. Kahdeksan kymmenestä aikuisesta tuntee alaselkäkipuja elämänsä aikana. Useimmilla heistä on ollut useita kipujaksoja. Suuri osa työkyvyttömyyseläkkeistä ja sairauspoissaoloista johtuu selkäsairauksista. Osa alaselän vaivoista vaatii pikaista lääkärin hoitoa, mutta valtaosa paranee itsekseen tai lääkityksellä muutamassa viikossa. Pitkittyvien selkävaivojen hoito on ryhmätyötä, jossa potilaalla itsellään on tärkeä osuus.

www.kaypahoito.fi/kh/kaypaho...s=khp00002

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 17:37

aloita hierojasta/jäsenkorjaajasta, luulen , että ratkaisu löytyy ihan käsikopelolla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:36

aloita liikunta ja lopeta istuminen ja makoilu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 19:31

Milläpä "alalla" ei selkään koskisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 19:50

Jos olet nainen, veikkaan pissatulehdusta. Mene terveyskeskukseen niin pääset tutkimusten alkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:29

Niin tuli mieleen lennun sanoma pisutauti, tuntuuko ,että on pissahätä ja tulee vain muutama tippa, ja taas pissattais, jos niin kipitäppä otattamaan virtsakoe! paranamesia joka tapauksessa!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 08:57

On selvitettävä syy mistä johtuu, lääkärissä käyti. Usein miten selän tukilihaksisto heikkenee iän lisääntyessä, koska niillä ei töitä. On myös rakenteelisia vammoja esim.kulumat , rikkoutumat yms, jotka selviävät kuvauksella, Syvät selkälihakset, jotka ovat lähellä selkärankaa olisi jumpattava , esim napa sisään vasten selkärankaa 100 kertaa päivässä. Yksinkertainen tapa joka on auttanut monia.
Kerran oli joku selkälihas jumissa, hierojalla käyti auttoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 01:44

Joo se on vinkee juttu, kusikalut ruosteessa ja alaselkää särkee? Näin se vaan on, mutta niinkuin edellä on selvinnyt, syitä voi olla sata muutakin, eli ensimmäiseksi tutkittavaksi mikä syy ja sitten vasta hoitokonstien valinta (ettei menis arvuutellessa ja kokeillessa vielä huonommaksi)