mitä on omistushalu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 12:28

Ei anneta kumppanille elintilaa, siis vapautta harrastaa omia asioitaan, käydä ystävien kanssa joskus ulkona, tai muuta vastaavaa. Pitäisi aina vaan nyhjätä kaksistaan. Ei kivaa. Jokaisella pitää olla vapaus mennä ja tulla. Tällainen vastaus, koska kategoriasi oli perhe ja ihmissuhteet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 12:40

Pidetään toista kuin omistaisi esineen,loput kissanainen vastasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:44

Omistushalu, jota suurin osa luulee rakkaudeksi, yleensä on määräilevää ja syyttävää,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:57

Haluaa pitää omaisuutenaan toisen ihmisen tavalla tai toisella. : ( ei ole kivaa jos on sellaista, että yrittää kahlita toisen...nm. joskus kahlittuna ollut... ja lähdin karkuun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:24

Pohjimmiltaan omistushalu on elämää eteenpäin vievä voima. Kulttuurissa kuin kulttuurissa yhdellä on enemmän kuin toisella – joko perimisen tai oman toiminnan ansiosta – ja tästä omistuksesta pidetään tiukasti kiinni. Hyvin harva elää kädestä suuhun tarkoituksellisesti omistamatta yhtään mitään mitä ei välttämättä tarvitse, vaikka se onkin ollut eri aikoina saavuttamaton ihannekuva.

www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhte...yt_tunteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:32

Omistushalu ja läheisriippuvuus kulkenevat käsi kädessä. Molempiin voi hakea apua, sillä tilanne saattaa olla tosi ahdistava kummallekin osapuolelle parisuhteessa.
Kohteeksi olen joutunut ja jossain vaiheessa elämääni itse yrittänyt ja huomannut sitten ettei toista ihmistä voi omistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:55

Halu omistaa.Minulle riittää useasti rajaton käyttöoikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:14

AHNEUTTA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 17:31

sama asia kuin mustasukkaisuus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 13:27

Rajoittamista eli pahimmillaan henkilökohtaisen vapauden riistoa. Sairaalloista mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 01:48

rajaton riemu toisten kiusaamisesta