Kuka hoitaa pihasi lumityöt ja yleensä kunnossapidon.Kumpi on parempi talkkari vai firma.

Meillä on aloittanut joku aika sitten uusi firma ainakin nyt hoituu lumityöt jo aamusta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 12:17

Silloin kun talkkareita vielä oli, tuli hommat hoidettua paremmin. Hultofirmat ottaa liikaa töitä, eivätkä ehdi sitten niitä tekemään. Talkkarit takaisin ! Huoltofirma siis hoitaa tai jättää hoitamatta, milloin mitenkin.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 12:13

Ite tuossa tänä aamunakin työntelin,talkkareista tai firmoista en tiedä,en ole ikinä asunut muualla kuin omakoti talossa ,ite aina kaikki työt teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:15

Huoltofirma. hyvin täällä on sujuneet hommat vaikkakin ei ole kuin kolme huoltomiestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:17

Kyllä täällä on huoltomiehet, mutta ei lumi pysy maassa, sillä ulkona on nyt +25

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 12:29

Vastaus on . TALONMIES.

Lähteet:
Itse ollut talkkarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:34

Asumme omakotitalossa ja hommat hoitaa lennu itse. Mutta asuessamme osakkeessa talonmies oli hyvä ratkaisu ja tavoitettavissa melkein aina, kun oli ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:38

Oma talonmies olisi varmasti paras ratkaisu, parempi työmoraali.
Paitsi ei voi yleistää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:55

Isäntä on meidän talonmies ja hoitaa hommansa kohtalaisen virkeästi vielä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:05

Itse kävin tunnin kolailemassa ja vielä jäi puoli pihaa kolaamatta. Hirveästi sitä lunta on yön aikana tullutkin! Kyllä minä olen sitä mieltä, että oma talonmies on varmasti parempi kuin huoltoyhtiö. Omat kokemukset huoltoyhtiöstä ei ainakaan ole mitkään mainitsemisen arvoiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:25

Onhan sitä kolattu aikoinaan,mutta nykyisin huoltoyhtiö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:35

Isäntä meillä rattoroi ja käy naapurinkin pihan auraamassa. Joskus kolalla itsekin työntelen huvin ja urheilun vuoksi. Kaupungissa asuneena kyllä talkkari oli paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:38

rivariyhtiössä meillä on nykyisin osa-aika talkkari, vähän kangertaa kun työajat ja lumentulot ei oikein osu yhteen, ollaan kokeiltu huoltoyhtiötäkin, ei oltu tyytyväisiä siihenkään, aina välillä tulee itsekin oltua lapionvarressa, käy kuntoilusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 14:20

meillä sen tekee yks vähäviisas (ja hyvin tekeekin, turha tulla valittamaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 14:29

Jos on kuntoa kola käsiin ja lumitöihin, Saa samalla hyötyliikuntaa....ja senjälkeen saunaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 14:49

Meillä naapuri ajaa traktorilla ajotien,ite vedetään loput,hyvin on sujunu,kiitos maailman parhaiden naapureiden.
Kaupunki ajoilta:EI oo talkkareiden voittanutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:17

MEILLA EI SADA LUNTA,MUUT TYOT TEKEE PUUTARHURI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:27

Aviomies

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:50

Ei ole hyvän talonmiehen voittanutta, huoltoyhtiöt jäävät valovuosien päähän.
Lumityöt pääsääntöisesti tehdään omin voimin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 19:03

firma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:20

Meillä 600m naapuri tratkorilla joka ajaa isonkin tien, ja loput isäntä kolalla ja traktorilla..pikkutien varrella 3 muutakin taloutta..on etullisempaa kimpas pitää tie kunnos ja hyvin on hoidettukkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 22:17

Aika pitkälle itse... Tietysti jos talonmies asuu samassa talossa kuin muutkin on hän aina paikalla ja lumet on yleensä luotu ennen kuin talonväki on edes herännyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 18:49

Huoltofirmaan ovat siirtyneet tässäkin taloyhtiössä, ja ite kuitenkin pitää (saa) sen parkkipaikkain ja oven edustan luoda lumest. Kyllä talonmies on se KUNKKU, jos hyvä/ahkera sellanen on, vaihtasiin oitis, jos miul enempi sananvaltaa ois....

Lähteet:
joskus itekin talonmiehenä toiminunna 70-luvulla, työtä oli paljon ja ahkerana sai olla et kaikki ois ollut tyytyväisii, tosin luntakin sillon pitemmän aikaa talvest kui nykyään tää noin viikon pätkä koko talvena