Kikkoja miten saa koiran ottamaan lääkekapselit? pakko otta kun on sydänvika..välillä vaikeuksia......

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 11:39

Osta valmiita lihapulia,tunke pilleri sen sisään.Koira nielee sen pureksimatta.Niin toimin itse,jos koirani tarvitsee lääkitystä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 11:44

Meniskö se koirasi helppoon,jos kätket sen kapselin herkkupalaan.olen joutunut lääkitsemään kissaani sillätavalla,mut se kyl sit huomas et mie huijaan,sit piti antaa väkisin suuhun,kamalaa oli,ois pitänyt olla päällä miselin puku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 11:57

Herkku palaan piiloon,meidän koira syö mitä vaan on opetettu kun syö jonkun pahan niin saa palkinnon.niin se syö jos käskee,niin saa palkinnon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:06

meillä konstit on monet mutta pilleri murskattuna maksalaatikkoon (vajaa ruokalusikallinen) toimii ainaskin vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:23

No nythän se ongelma varmasti ratkesi? eikö vain? Lihapullia tekee ja sinne sujautat piiloon ja kaikki on ok! Kyllä Napsulaiset on viisaita!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 12:33

Laita kapseli suuhun, pidä suuta kiinni, niin nielemisrefleksi hoitaa loput. Kokeilin joskus entiselle kissalleni ja toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:42

Kätke herkkupalaan.

Tai voitele rasvalla/öjyllä pilleri liukkaaksi, laita koiran suuhun, purista hellästi kuono kiinni, sivele kurkkua hellästi, nielemisreflekti tehostuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:08

Jossain eläinlääkärissä olen nähnyt myynnissä sellaisia Easy pills- makupala juttuja, joihin voi pillerin piiloittaa. Meillä kanssa aina ongelmia kissalle antaa pillereitä, matolääkkeitä, nestemäisiä antibiootteja ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 14:07

Meillä myös tapana piilottaa laake herkkupalaan. Ensin esim. nakin pala sellaisenaan, sitten piilopilleriversioita ja lopuksi vielä nakki ilman ylläreitä. Joskus pitää laittaa lääke puoliksi, ovat niin isoja. Isolle koiralle (saksanpaimenkoira) isot lääkkeet. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 15:06

Se on vaa että jonnekkin herkkupalaan laittaa ja antaa koiralle. Tällöin koira ottaa lääkkeen sujuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 15:58

Herkkupalaa suositellaan täälläkin. Vanha keinohan on piilottaa pilleri nakinpalaan, välillä ja lopuksi toki tarjolla aitoa nakkia ilman lääkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:26

mie lykkään sen valmiiksi niin syvälle kurkkuun jotta kun suun pakottaa kii niin se nielasee automattisesti sen, ei muuta voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:12

Meillä yks rohmu ottaa lihapullan sisällä tai makkaraan käärittynä, toiselle ei ole tarvinnut antaa mitään lääkkeitä ja kolmas sille tarvii vähän järeämmät keinot, toinen pitää sylissä ja toinen työntää kurkkuun ja glumps sinne meni.... jokaiselle omat niksit...hih..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 22:19

Olen tällaisestakin konstista kuullut. Lääke liotetaan tilkkaseen vettä ja laitetaan sellaiseen valkoiseen lääkeruiskuun, jossa ei ole neulaa. Koiran tai kissan suupielestä ruiskautetaan nieluun lääkeliuos ja kuonostahan voi kevyesti pitää kiinni niin koira nielaiseen lääkkeliuoksen.

Meidän kissa pani hanttiin niin, että misuli käärittiin mattoon ja sitten lääkittiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 13:39

Lääkeruiskuun mekin on laitettu. Kuono ylös päin ja ruutataan neste suuhun. Kyllä nielee.