Onko mielestäsi ihmisen aina oltava tavoitettavissa puhelimella?

Mie kyllä laitan puhelimeni välillä äänettömälle ja yöksi aina kiinne.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 12:15

Ei missään tapauksessa. Siihen voi vastata tai olla vastaamatta, laittaa äänettömälle, tai sulkea koko aparaatin. Täytyyhän jokaisen saada itse päättää, milloin on tavoitettavissa, milloin ei. Joskus sitä yksinkertaisesti haluaa olla rauhassa, varsinkin kaikilta puhelinmyyjiltä. Ja niitä herra paratkoon riittää. Eihän meillä ollut lankapuhelimetkaan kainalossa kun kauppaan tai lenkille läksimme.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus,kiitos terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 11:42

Ei tarvitse olla, minä laitan välillä äänettömälle, ja olen silloin ns. vapaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 11:42

Ei ole.Sen takia kännykästä on tullut rasite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 11:52

Ei todellakaan.Ennen kännykkäaikaa kun oltiin lankapuhelimen varassa niin pitkää johtoa ei ollut että olisimme olleet aina tavoitettavissa. Moni ajattelee nykyisin että miksi ei se vastaa.Itse jokainen päättää onko tavoitettavissa vai ei!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 11:53

Ei tarvitse ,käyn lenkilläkin ilman kännykkää,ja ulko töissä ja vaikka missä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:25

Se on tilanteesta kiinni, jos sulla on kodissasi jonkin vartioiti liikkeen valvonta laitteet ja olet kytkeytynyt vastaamaan mahdollisen hälytyksen tullessa, niin pitää, mutta muuten ei ja itse en vastaa joka kerta,kun olen varattuna muissa puuhissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 12:28

ei todellakaan. minulla kaikenaikaa puhelin kyllä päällä öisin äänettömällä, vastaan vain tutuille muut hiljennän. saan olla aikas paljon rauhassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 15:40

Ei ole. Vastaan vain tuttuihin numeroihin ja jos on tärkeääkin asiaa voi jättää vastaajaan viestin. Ulkoillessa en edes ota puhelinta mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 15:41

eheeeiii :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 15:56

Ei ,en haluaisi olla kännyn orja,isossa perheessä on se hyvä puoli,että tärkeät asiat tulevat kyllä perille aina jonkun kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:25

ei todellakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 17:13

Ihmisellä on niin paljon muutakin tekemistä kuin vastailla puhelimeen, puhelin suuren osaa päivästä äänettömällä, sitten kun otan sen asiakseni, tarkistan tulleet soitot ja otan yhteyttä niihin jotka katson asiallisiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 17:29

TOTTAKAI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:16

Kyllä mulla on aina puhelin auki ja äänellisellä jos vaikka jotain sattuu jollekkin joka tarvii apua. Mulle ei tule häirikkösoittoja joidenka takia joutuisin laittaa puhelimen kiinni. Mut kun haluan olla rauhassa niin sit äänetön on aika hyvä keksintö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:27

Ei todellakaan tarvitse olla aina tavoitettavissa, puhelimen voi laittaa äänettömäksi tai sulkea kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 19:04

Ei misssään tapauksessa kännykkäaikanakaan. Lankapuhelimeenkaan ei aina tarvitse vastata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:36

Ei tarvitse vastata,EIKÄ OLLA PUHELIMEN tavotettavis!. itse katson aina kuka soittaa..jos tuntematon , niin en vastaa, jos on oikkiaa asiaa niin numero näkyy, ja voin jopa vastatakkin..jos ei näy, niin en vaivaudu etes vastaamaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 22:44

Ehkä jonkun yksityisyrittäjän jonka leipä on kiinni tilauksista, tulkoon ne sitten vaikka sunnuntaiaamuna. Lomalla kun olen niin puhelin ei ole koskaan veneessä eikä oikeastaan muuallakaan mukana. Reilu kuukausi sitten kun olin saksassa niin lehtikauppias soitti ja kauppasi Aku Ankkaa, silloin erehdyin vastaamaan, perhana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 18:57

Jos ihka oma kännykkäin kysees, niin ei tarvihe olla koko ajan hälytystilassa, eli äänettömäl on, tai en vastaa. Syinä ne, jot ei jaksa, ehdi, tai joku tuntematon numero rimputtaa, yleensä myyjiä, mut sitten välil täytyy soittaa nro-tiedusteluun, kun alkaapi miettii, jotta, josko jollekin ois sattunu jotain, enkä näin tunne numeroo joka soittaa...
Kännyissä pitäis mielestäin olla oma linja näille myyjille, erikseen hätähätä soitoil ja sit nää normaalit omat tutut/sukulaiset.... keksijät alkakaahan kehitteleen tuot juttua, oisko mahollista?

Lähteet:
mie, kännykkä, puhelin ja häiriköt = jos haluun tilata jotain, osaan ite tilata, ei tarvihe puhelimen kautta kotiin tupata ja tyrkyttää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 00:20

Kyllä mielellään ainakin arkisin. Vain kokouksissa ja tärkeissä tilaisuuksissa ei tarvitse vastata puhelimeen, silloin voi pitää puhelimen kiinni tai äänettömällä. lomalla ei tarvitse vastata kännykkään, mutta olisi kohteliasta laittaa puhelinvastaaja päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 13:37

Ei todellakaan tarvitse olla aina tavattavissa. Työpaikalla en vastaa henkilökohatiseen puhelimeeni ja kun lähden tösitä, jätän työkännykkäni työpaikalle. Esim. raitiovaunussa tai muualla yleisellä paikalla ei todellakaan tarvitse vastata puhelimeen. Jos asia on tärkeä, soittaja kyllä soittaa uudelleen sopivampana aikana. Minulla puhelu siirtyy vastaajaan jos en vastaa. Suöjen puhleimen kun olen kokouksessa tai jossain vastaavassa illalla, silloni ymmrtävät ettei ole tilaisuutta vastata. Kännykän käyttöä eivät monetkaan suomalaiset näytä osaavan. Myöskin tekstiviestit on keksitty eli voi näpytellä sen, näkee vähän msitä no kyse. Henkilökohtainen kännykkä = salainen nro, en jaksa jutella lehtimyyjien kanssa, en vastailla galluppeihin yms. roskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 20:12

olen aina tavoitettavissa yöllä ja päivällä.lomalla ja töissä ,aivan sama kuka soittaa,tiedän kuka kun kysyn ? ei ole koskaan ollut ns.puhelin häirintää./////////eihän sitä tiedä milloin kaverisi /lähimmäisesi sinua tarvii...kyllä mie ainakin sen verran TEISTÄ tykkään että voin aina vähän raatailla.