onko tutkittu asiaa että mihin vuorokauden aikaan aivot ja muisti ottavat näkemämme ja kuulemamme kaikista parhaiten vastaan?

heräsin tänään vähän aikaisemmin ja lueskelin etlaria kahvikupposen ääressä. nyt on kuitenkin sellainen olo etten muista mitään siitä lehdestä mitä olen lukenut. Joudun varmaankin lukemaan lehden uudestaan. ja kuitenkaan tästä ei ole kuin kaksi tuntia aikaa kun luin sen lehden.

Avainsanat: muisti muistaa lukemasi kuulemasi jos muistaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 06:44

Kaksi tuntia nukahtamisen jälkeen ja 1,5 tuntia ennen herätystä, silloin ovat REM-univaiheet.
Uniopiskelussa voi käyttää nauhuria jossa ajastin. Pieni litteä kaijutin tulee olla tyynyn sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 06:08

NUKKUESSA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 07:48

Muistelen myöskin (opiskelu aikaista tietoa),että nukkuessa on aivojen toiminta vireää ja tunti pari heräämisen jälkeen on helpointa painaa mieleensä asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:23

Olen kyllä lukenut jostain ,ruualla on paljon merkitystä aivojen toimintaan.Raskaatliharuuat hidastaa aivotoimintaa,kala ja kana ruuat virkistää,aivotoimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 11:47

Mielestäni aivoni toimivat parhaiten aamupäivisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 23:17

tunti heräämisen jälkeen, tapahtuipa se sitten mihin vuorokauden aikaan tahansa (siis mulla)