Oletteko kaikki sitä mieltä, että tuo "Anonyyminen kysely on oikein tässä Napsussa?

Kun kaikkilla pitäisi olla jokin nimimerkki ja sitten vielä kysellään anonyyminä,ja ei uskalleta näyttää omaa nimimerkkiä! Ei pidä kydyä niin tyhmää ettei uskalla pysyä kysyksien takana julkisesti. Olen myöskin sitä mieltä, että annamme vain alle 15 vuotiaat lapset pysyä "Anonyymeina" ja aikuiset teemme omilla minmerkeillämme kysymykset. Toivoisin Napsun vastaavien tekevän pienen sääntö muutoksen,jotta tämä Napsu perhe tulee mielekkäämmäksi ja opimme paremmin tuntemaan toisemme, sekä saamme hauskempia vastaukiakin aikaan kun tietää kelle vastaa!!!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 20:42

Olen samaa mieltä kanssasi, ainoastaan Napsuun rekisteröityneet voisivat kysyä/vastata, ei muut. Perustelunani myös se, että jos kysyy anonyyminä, niin siihen voi vastata omalla nimimerkillään (siis omaan kysymykseensä), ko. kysymys anoonymeist oli täs aiemmin, et voiko näin tehä, ja vastasin siihen, että tein itse kokeilun, niin kyllä voi, jolloin koko kysymys vastauksineen poistettiin... tämä on mielestäni epäreilua meitä rehellisiä ja vakkarinapsulaisii kohtaan, se varmaankin vei munkin kysely/vastaamishalujani, joten laitapa kysymys/ehdotus ylläpidolle, jos muutos tulisi, niin tässäpä vois vielä ehkäpä osallistuakin Napsuun enemmän...

Lisätty: 22.01.2009 - 20:45

Rekisteröitynytkin napsulainen voi kysyä anonyymisti, mutta ei silti vastata omaan kysymykseensä, joten siinä ei kait estettä muutokseen olisi...

Lisätty: 22.01.2009 - 21:25

Esim. voivat anonyyminä lähettämäänsä kysymykseen vastata omalla nimimerkillää, ja uskoisin et myös valita sen parhaaks vastaukseks (oman vastauksensa), jolloin näit napsupisteitä tulee 'pilvin pimein' erittäin nopsaan tahtiin, ja se on epäreilua, jos mikä, jos tällanen porsaanreikä tääl Napsus sallitaan...

Lähteet:
puolen vuoden napsukokemus, ja toivon et tuost vastauksest sai jotain tolkkuu :)

Kysyjän kommentti

Olen hyvin sun kanssa samaa mieltä ja siksi otinkin asian esille ja mukava nähdä ,että meitä on muitakin samalla linjalla!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 20:31

HYVAHAN SE ON ,ETTA KYSYMYKSIA RIITTAA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 20:37

Minusta on kuitenkin hyvä ,että ihmiset saavat kysyä heitä askarruttavia asioita myös ilman nimimerkkiä, koska se voi olla kynnys joillekkin, ja mehän kuitenkin tiedämme,ettei mistään tietokoneesta voi kysyä niin,ettei ip osite jäisi näkyviin.
Tiedämme siis mistä kysymys tulee, vaikka emme voisikaan yksilöidä kysyjää, siis mikäli sen selvittäminen olisi jostain syystä tarpeellista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 20:43

Kyllä nimimerkki ois kivempi,mutta anonyyminä kysyminen on sallittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 20:54

Tarkoituksena mielestäni on keskustella anonyymien kanssa omilla nimimerkeillään niin ollaan kuitenkin jonkinlaisia tuttuja ja samaa joukkoa keskenämme.Kysyä ja jakaa tietoa joka mielestäni on tämän palstan tarkoitus eikä ruveta terrorisoimaan hyvää asiaa! Anonyymi on ihan ok ns. arkaluoteisissa kysymyksissä, mutta jos joku on ottanut elämäntehtäväkseen sabotoida niin tuskin peili ei riitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 20:59

Nimimerkin kysymyksiin on kivempi vastata. Tosin tuo nimetön on selvästikin hyvin useasti sama henkilö vaikka välillä onkin olevinaan 11-vuotias tyttö ja hetkessä taas eläkeläinen ja siinä välissä milloin mikäkin. Varmaan aika moni osaa yhdistää kuitenkin kuka tuo on. Ylläpito voisi laittaa hänet kyllä vähäksi aikaa jäähylle, tietokoneen ip-osoitteen mukaan jäljittäminen onnistuu muutamassa sekunnissa. Hänen kysymyksistä 90% ei edes ole mitään kysymyksiä vaan jotain omituista yksinpuhelua. Ulkomaan jorinoista päätellen meinaa tehdä tänä vuonna aika monta kymmentä reissua… Tervemenoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 21:02

Ei se mua ainakaa haittaa. En kyl sen puolee ymmärrä mitä järkeäkää siitä on, kai niillä sit on hauskaa. o_o

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 21:22

en ole oikein jaksanut enää ottaa tuulta purjeeseen noista anonyymeistä, joukossa niin paljon sitä geenimuunneltua häirikköä, että enimmäkseen sivuutan koko jutun. Siistis ja selkeyttäs jos kaikilla olisi nimimerkit, myös kysymyksien osalta. Ne arkaluontoiset kysymykset sitten voisivat mennä jonkun filtterin läpi ja tulla esille 'valvojan välittäminä' tai jollain muulla vastaavalla tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 21:32

Yhdellä sivulla voi olla 12 anonyymien tekemää kysymystä ja 8 nimimerkkikysymystä. Se ei tunnu kivalta eikä mielekkäältä.

En viitsi vastailla niihin, jollei jotain ihan hassua juolahda mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 21:34

Voihan olla,et joillakin on mieles vaan yksi kysymys ja ei viitti sen takia vaan kirjautua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 21:37

Kysymyksiin vastausten saaminen on tarkoitus,luulin ainakin näin,kun tähän napsuun törmäsin.Toki on helpompi jos tietää,vaikka kysyjän iän.Eihän anonyymeihin tarvitse vasta jos ei halua????Eli mitä ne haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 22:01

Mun mielestä se ei ole oikein, kun näyttää tosiaan siltä, että siellä joku tietty vaan pelleilee. Pitää meitä ihan pöljinä kun vastaamme välillä niin tosissamme. Kaikilla pitäis olla nimimerkki. Ja mitä Jonin sanoi siitä porsaan reiästä, ei hyvä homma sekään. Ylläpidolle vähän mietittävää tuohon nimimerkkiasiaan sekä siihen anonyyminä kysymiseen, ja nimimerkillä vastaamiseen omaan kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:09

mulle se on se ja sama onko anonyyminä vai ei. ei se oo väärin jos ei haluu käyttää omaa nimimerkkiään jossain kysymyksessä. olen itsekkin joskus kysynyt jotain anonyyminä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:33

kaikkeen ei ilmeisesti kehtaa ees nimimerkkiään laittaa.. anonyyminä voi kysellä vähän hassujakin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 23:36

selvempää olisi jos anonyymit pudotettaisiin pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 06:17

mä oon kysyny rekisteröitynä anonyymina kerran vaiko pari. ja ne kysymykset näkyy mun profiilissani osiossa vastaukset ja muistaakseni kysytyt kysymykset...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 08:25

Itse pyrin aina vastaamaan nimimerkillä ja toivon myös että minulle vastattaisiin nimimerkillä. Olen joskus saanut yhden sanan mittaisia vastauksia anonyymiltä vastaajalta. Ärsyttää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:09

Tietysti olisi kivempaa nimimerkki,jos ei kerran joku halua kirjautua ei väkisin,täällä on sallittua kysyä anonyyminä.Alussa oli huomiokyvyn puutetta en muistanut joka kerta kirjautua,muutama vastaus meni silleen,yhtään kysymystä muistaakseni en tehnyt anonyyminä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:27

ei mua ainakaan häiritte yhtään jos joku anonyyminä koska jos kpllakin on omasta mielestä arka kysymys ja ei halua kenenkään tietävän kuka kysyyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:34

Jos anonyymi pysyy asialinjalla, eikä provosoi.
Mutta periaatteessahan ollaan anonyymejä nimimerkin takana.
En valikoi vastauksiani senmukaan kuka kysyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 21:11

OIS se tietty kiva txt nimmarin kanssa, jos jotain kommentia tai kysymykseen liityvää tulee niin voi sit kyseist nim.merk.häiritä, kuten minä teen yksityisesti..kiitoksia hyvistä vastauksista ystävät rakkaat napsulasta!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 13:42

On tullut aika monta kertaa mieleen että joku tosi vakkari kysyy anonyyminä kun ei pokka kestä kysyä omalla nimmarilla. Hieman lapsekasta.

Lisätty: 26.01.2009 - 13:44

Toisaalta, en vaivaa päät'ni tuolla asialla, toiset ovat rohkeita, toiset eivät! Anonyymi ei todellakaan ole yksi ja sama henkilö niikuin ehkä joku luulee.