voidaanko raskaana olevalta operoida alapään suonikohjuja raskausaikana tai sen jälkeen? tk-lääkäri ei osannut vastata. kokemusta?

Avainsanat: alapään suonikohjut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 20:16

Mitä tarkoitat naisen alapäällä? Tuskin mitään niin kiireellistä operoitavaa suonikohjuissa, jotta sitä lähdetään raskauden aikana tekemään... Eli ei lähdetä, jos ei ole ko. henkilön terveydelle hengenvaarallista olla tekemättä ko. operaatiota... (josta tuskin koskaan kyse), raskauden jälkeen kylläkin tehdään, jos ei muita kontraindikaatioita löydy ... (kuin raskaus)

Lähteet:
työkokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 20:27

Suosittelen tällaisien asioiden hoitoa ihan muulloin kuin raskaana ollessa tai imetysaikana. Kohjut eivät ole niin kiireinen asia, että niitä tulisi operoida ko. aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 21:50

vähän kyllä ihmettelen jos tk-lääkäri ei osaa vastata tuollaiseen kysymykseen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 10:06

Luulisin että ei operoida raskauden aikana vaan synnytyksen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2009 - 12:07

Itselläni oli myös emättimessä suonikohjuja odotus aikana. Luin keskustelupalstoja googlettamalla suonikohjut emättimessä, siellä oli paljon kohtalotovereita. Yleensä niitä ei kait operoida vaan ne häviävät itsestään synnytyksen jälkeen. Ovat vaan aika epämiellyttäviä, mutta usko pois lähtevät itesetään. En ollut itse koskaan edes kuullut että alapäähänkin voisi suonikohjuja tulla. Tsemppiä odotukseen! Nimim. pienen neidin onnellinen äiti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 22:15

Näille tiedoksi, jotka tätä asiaa täällä ihmettelee että "onko muka niin kiireellinen että pakko operoida raskuaden aikana" että kohjut alapäähän yleensä TULEVAT NIMENOMAAN RASKAUDEN AIKANA JA OVAT ERITTÄIN TUKALAN TUNTUISIA! Sen takia niihin tahtoisi nopeaa hoitoa.