Tässä vuosien saatossa on ruuanlaittoon tullut kaikkia kivoja juttuja. Mikä mielestäsi on hyvä "keksintö"?

Itselläni tulee heti mieleen kaksi, joita pitää olla jääkaapissa : ruokakerma ja maitorahka. Niitä ei ollut silloin, kun olin parikymppinen.....

Avainsanat: ruuanlaitto keksintö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 08:26

Enpä nyt keksi mitään ihmeellistä hyvää asiaa. Käytän erittäin vähän pakasteita, valmisruokia ja puolivalmisteita en koskaan. Ruokakulttuuri on kansainvälistynyt Suomessakin ja se on mielestäni etu. Kasvisten saatavuus on parempi ja monipuolisempi kuin vuosikymmneiä sitten, samoin hedelmien. Mausteita ja tuoreyrttejä on saatavana läpi vuoden. Itse tuon ulkomailta kuivattuja yrttejä, toki tuoreitakin käytän.

Lisätty: 23.01.2009 - 08:28

Itselleni tärkeä on vähälaktoosisten ja gluteenittomien tuotetiden saatavuus ja se on kyllä hyvä nykyään ainakin pääkaupungissa. Kun tuli diagnoosi keliakiasta, silloin ei ollut saatavana kuin rouhittuja tattarisuurimoita, oli tosi ankeata, itku oli lähellä!

Kysyjän kommentti

Ensiksikin kiitos kaikille vastanneille. Ruuanlaitto on helppoa nykyisin ja myös mielenkiintoista, kun kaikkea hyvää on saatavilla.
Valitsin sinun vastauksesi sen vuoksi, kun toit esiin erikoisruokavalion johon tuotteita nykyisin aika hyvin saatavilla, monipuolisestikin. Minun hoidettavissa on keliakia-asiakkaita ja he ovat tyytyväisiä, kun voimme yhdessä kaupasta tilata jo kaikenlaista, muutakin kuin tattaria.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 16:09

Valmisruoat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 16:22

pamix,kiertoilmauuni(vaikka ei hakkaa puu-uunia),friteerauskeittimet kotikäyttöön,höyrykeitin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 16:23

Valmisruuat, ruokakerma 2%, kreikkalainen jugurtti, vispikerma..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 16:44

Minusta ei sillä rintamalla mitään positiivista moniin vuosiin. Paremminkin takapakkia ja paljon, joita voidaan mainita kaikenmaailman valmisruuat ja pikaruokamössöt, joita itse en syöttäisi edes naapurin koirille! Kauhistuksen Kauhistus mitä teollisuusmössöä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 16:59

Kyllä pitäisin höyrykeittimen hyvin hyvänä ja sillä saa terveellistä ruokaa tehtyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 17:34

Tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 17:38

Irtokarkit!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 17:48

sähköt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 18:23

Sähköllä toimiva uuni/liesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 18:38

Ko mie olen vähän laiskan puoleinen leipomaan, vaikkakin joten kuten sen taidon osaan, niin pakastepullat/ pasteijat jne. Siinä vasta hyvä keksintö, miulla tuloo niit ainaskin käytettyyn. =D

kuvapankki.vaasan.com/ib/fi/...ype=thumbs

Lähteet:
Kauppojen pakastealtaat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 18:48

Valmis vaniljakastike, rypsiöljy, mikroaaltouuni, jossa on grillivastukset ja reilun kaupan kahvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 19:01

Itselleni tulee mieleen ,pakasteista peruasipuli sekoitus,kasvis suikaleet,fokki vihannekset.maitotuotteista nää aivan ihanat sitruuna ja mansikka rahka.Lihajalosteista valmiit makkarapihvit juustomakkarat onhan sitä vaikka mitä.Ruoan laitto on nykyaikana helppoa jos käyttää avukseen puolivalmisteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 19:25

pakasteesta vokki-vihannekset, kevyt&paksu 4% ruokakerma, laadukkaat rypsiöljyt, mikroaaltouuni

noita on keittiössä nykyään aina, ennen ei ollut olemassakaan, eli siinä varmaankin merkittäviä edistysaskeleita

(lämmitettäviä valmistuokia muutamien kokeilujen jälkeen on meillä turha tyrkyttää)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 21:33

Kyl se on ollu pelkkää alamäkeä, kaikki hyvä on muuttunut myrkylliseksi ja kaikki herkullinen erittäin myrkylliseksi, ei sitä menetystä korvaa kiiltävät kattilat eikä höyryilevät keittimet ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 06:04

Ruokakerma tuli minullekin ensiksi mieleen. Ja nyt saa sitä kevyttä ja paksua ruokakermaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 08:43

Soijamaito Soijakerma,sekä muut soija tuotteet,maito tuotteet myrkkyä minulle.Pakaste vihannekset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 21:25

Mikrouuni, kahvikeitin,vedenkeitin,munakeitin,sähköuuni,mitä ennen tehtiin kun näitä ei ollut, ym ..keittiön vempaimia..ruuasta valmiit einekset, pakasteet, filerodut kalat ,kanat, lihat sopivan kokoiset, ei tarvita koko ruhoa jota leikkais ,tai kokonaista lohta jota alkais fileroimaan..onhan noita en osaa valkata, kaik niin helpoo ja hyvää...