Miksi rakentajat rakentavat hometaloja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 14:02

Rakentamisen aikana tingitään laadusta, jotta saataisiin nopeasti valmiiksi ja edullisemmin. Sanonta "minkä taakseen jättää sen edestään löytää" pitää paikkansa ja vilppi kostautuu. Se ei vain osu omaan nilkkaan vaan jää ostajan harmiksi. Ehkä juuri siksi, kun ei itse tarvitse kantaa seurauksia. Ainakaan aina. Mikä se onkaan vastuuaika rakentajalla... 10 vuotta... jonka aikana ilmenneet rakennusvirheet tulee korjata. Mutta home onkin vaikeampi ilman koko seinän purkua... tästä saisi aikaiseksi melko pitkän tarinan, joten lopetan tähän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 14:00

Ei kai ne nyt ihan tarkoituksella niitä rakenna????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 14:03

Se on ahneutta ja tietämättömyyttä. Nopeasti pitää saada valmista ja laatu kärsii. Tietämättömyyttä kun ei olla tajuttu mitä seuraa kun tehdään "pullotaloja" eli niin tiiviiksi, ettei ilmanvaihto pelaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 14:07

Onhan nyt tullut markkinoille se Easy Element Energiahirsi joka on maailman paras rakennustuote ja asumisessa ei enää kulu energiaa lainkaan, eikä home vaivaa.
www.easyelement.net

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 14:08

JOHTUU PUUTTUVASTA TOIDEN VALVONNASTA,HYVAT RAKENTAJAT JO ELAKKEELLA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 14:14

Minäkin teetätin heti rakennuksen siitä Easy elementistä kun se tuli markkinoille ja se on aivan käsittämättömän helppo tapa rakentaa ja upeaa pintaa syntyy hetkessä. Eikä kulu energiaa asumisessa kuin murtoosa entiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 16:30

Katsoin jonkin aikaa sitten ohjelmaa energia kriisin ajalta,siinä puhuttiin,kuinka yht`äkkinen ammattitaidoton eristäminen näkyy tänäpäivänä hometaloina?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 16:44

Ei rakentajat rakenna hometaloja vaan VIISAAT suunnittelijat ovat mielestäni syyllisiä hometaloihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 17:46

Jos se on kivaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 18:57

Ainakin tuttavan ostaman hometalon tarkastus oli pettänyt täydellisesti. Tarkastaja oli talon rakentaneen äijän tuttava ja tuskin tarkasti yhtään mitään, leima lienee tullut papereihin ilman minkäänlaista tutkimusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 21:17

Kosteusvaurioiden yleisimmät syyt ovat rakennusaikaiset työ- ja suunnitteluvirheet ja -puutteet, rakenteiden ja materiaalien tekninen vanheneminen sekä lämpö- ja vesieristevauriot. Rakennusten kosteuslähteitä ovat mm. sade- ja sulamisvedet, maaperän kosteus, ulko- ja sisäilman kosteus, käyttövedet sekä rakennekosteus. Rakennusmateriaaleihin kosteus voi johtua esimerkiksi vuodoista, tiivistymisestä tai kapillaarisesti. Myös puutteellinen ilmanvaihto on yksi merkittävä kosteusvaurioihin johtava syy.

www.ktl.fi/portal/suomi/tiet...rjaaminen/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 13:28

Syynä on varmasti myös rakennusmateriaalit. Muinoin kun rakennettiin hirsitaloja ei ollut homeongelmaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 20:22

munkki sano hyvin,samoin tyhjentävästi palisanteri...mie olen ns. ammatilaisena sitä mieltä;,kiire (ei työmiehillä)ammattitaidottumuus,kosteus,suunnitelijoiden virheet(joita tekijä EI saa tehdä oikein),epä pätevät mestarit,nuoret mestarit,k-kauppaa uskovat rakentajat. ,,,syitä on paljon ja niiden selittämiseen menee aikaa ..ja kuitenkin hommat tehdään väärin.