Miten saan koirani kulkemaan lenkillä ilman haukkumista toisille koirille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 13:59

Koiran kasvatushan on palkintoja palkintoja hyvästä käytöksestä... ei koskaan lyöminen tai moittiminen. Ei se ymmärrä muuta kun suunsa hyvän. Opetelkaa kotiolissa. Jos on koiria lähellä. Kun haukkuu voimakas Ei. Tai joku muu kieltosana jonka koira yhdistää haukkumiseen. .. Koirahan oppii sanoja ja äänensävyjä..ja aina kun onnistuu olemaan haukkumatta niin namupala suuhun:) Joskus toisen koiran haju ja olemus on niin kiehtova, ettei opi millään kotikonsteilla, silloin nuo em. pannata on loistavia pukonteja. Koira inhoaa sitruunaa yli kaiken. Sieltä pöllähtää pikkiriikkinen sitruunasumu aina nokkaan kun haukahtaa..
Me käytettiin sellaista konstia kun koirat , meidän omat, tappeli, aina sumupullolla vettä naamalle. Se oli kans niin "inhottavaa, etteivät juurikaan tappele kun tietävät jotta pärstä kastuu heti:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 13:28

Lemmikkieläin kaupat myy sellasia pantoja että kun koira aloittaa räksyttämisen,niin
se panta antaa niin voimakkaan signaalin koiran korviin ettei tee mieli enää räksyttää.

Lähteet:
omia kokemuksia vuosien takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 13:51

KUONOKOPPA AUTTAA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 13:52

on myös haukunestopantoja, joista lähtee joko sitruuna-tai pippurisuihke koiran nenään.
koirani tykkää vaudin hurmasta, jos ajan liian hiljaa autolla hänen ollessaan apukuskina, heti kommentoi haukahtamalla. pienessä tilassa haukku ottaa korviin enemmän, joten autoillessa laitan haukunestopannan koiran kaulaan.

....koiran puhekieli on hau hau, wuff wuff, haukkumisella koira tervehtii toista koiraa ;)

Lisätty: 22.01.2009 - 13:53

ps. ( kuonokopan käyttöä en hyväksy )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 13:59

Kun koira tulee vastaan yritä kiinnittää oman koirasi huomio itseesi vaikka makupalan avulla ja monta kertaa, tee paljon toistoja jospa se jossain vaiheessa jättää haukkumisen. Oman koirani sain tällä tavalla luopumaan toiselle haukkumisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 14:32

Tuota. Otappa yhteys lähimpään koirakerhoon ja käy tapa koulutuksessa koirasi kanssa, niin hetken päästä koirasi seuraa sinua lenkillä huomaamattakaan toisia koiria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 16:18

kuten coconut ehdotti,makupala konsti auttaa,alussa on myös hyvä mennä samalla koirien väliin,niin että oman koirasi humio on helpompi saada vain itselle,toimii ainakin tyttökoirille jopa juoksun aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 17:55

Kun näet toisen koiran tulevan toimi ajoissa,pysähdy ja palkitse koiraa,kun ei hauku ja aktivoi muuhun asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 18:52

Koira-ohjelma: Hienosti hihnassa TV2 on käsitellyt tuota asiaa viime aikoina erittäin laajasti ja hyvin. Juontajana muuten lähinnä urheiluruudusta tuttu Minna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:48

kiinnitä sen huomio johonkin muuhun esin leluun