Entäs mitä pitäisi tehdä kun kolestroli on 7,3? Lääkitykseen en haluaisi....Onko keinoja alentaa ilman lääkkeitä???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 09:00

Kolestroliarvoni on ollut jo pitkään 8. •Triglyseridiarvo huipussan myös. Muuten olen perusterve enkä vielä ikäloppu.
Geeneissä varmaan, koska syön ja juon terveellsesti, liikun paljon, kahvia juon vain aamulla kupillisen. 80-luvulla se oli jo 7 ja silloin ei kiinnitetty kolestroliin mitään huomiota, ei ainakaan silloinen työpaikkalääkäri.
Isälläni 3s sydäninfarkti johti kuolemaan, äidilläni oli sepelvaltimotauti. Siis ei hyvät ennusteet minullakaan.
2 eri kolestrolilääkettä on kokeiltu, kumpikaan ei sopinut, eikä kolestrolikaan laskenut.

Tuolla sivustolla hyviä ohjeita kohonneen kolestrolin hoidosta.
www.kolesteroli-info.fi/index.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 08:02

Kiinnitä huomiota rasvan laatuun, ei voita! Vaihda kevyempiin tuotteisiin (juustot, jugurtit ym). Lisää kasvisten ja hedelmien syönnin määrää. Aina välttämättä ruokaremontti ei auta ja silloin täytyy turvautua lääkkeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:20

Ihan ensimmäiseksi mene apteekkiin ja osta ,asperin cardio 100 ml, tai primaspan 100 ml tuolla kolesteroli arvollla on jo vaara saada sydän,tai aivoinfarckti,noita saa vapaasti apteekista, tuo asperin 100ml ,tai primaspan 100ml estää infarktin tulon.Oma kokemus,olin ohitus leikkauksessa en saanut koskaan infarktia.Vaihta ruoka valio,sian ja naudan liha lisää kolestrolia,maksaa ei saa syödä ollenkaan,kanaa ilman nahkaa,ja kalaa,kasviksia ,ei voita,öljyt hyviä,kylmäpuristetut,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:33

Usko kuminaamaa, sillä asiankanssa ei ole leikkimistä ja ajattele mitä laitat suuhusi!
Paljon kasviksia ja v ähänrasvaista ja kalaa ,sekä kanaa, mutta ei läskiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:48

Syödäänkö nykyään läskiä, saako sitä enää mistään? Jos tarkoitetaan sianlihaa, esim. porsaanfilettä tai ulkofilettä, ei siinä ainakaan näkyvää rasvaa ole.
Kyllä kyse on energian polttamisesta enmmänkin eli liikuntaa lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 09:31

Ruokavalio ja liikunta ,ja on toi kolestrooli sukuvika, ainakin miehen suvussa on ja ei ole mitään väliä onko lihava tai laiha...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 09:42

Raju ruokaremontti. Kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen, niin kaikki arvot normaalit. Ruokavalion muuttaminen täysin, on rajua ja vaikeaa. Mutta kannattaa. Painokin putosi siinä sivussa kun oli paljon ylipainoa. Minä jätin makkarat pois, kevytjuustoa hyvin vähän. kalkkuna- tai broilerileikettä leivän päälle, vain beceliä rasvaksi leivälle ensimmäiset kolme kuukautta, kananmunat pois, öljyä paistamiseen, paljon vihanneksia ja hedelmiä, vettä. Kalaa paljon, lihaa vähän, mielellään vain broileria, kalkkunaa. Auttoi minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 11:36

Kaikki muut rasvat pois kuin Benecolia tai Pro activia voi ja pitää syödä. Ruuat voi ihan hyvin tehdä ilman rasvaa. Jos pakko on jotain käyttää niin kotimainen kylmäpuristettu rypsiöljy on sopivaa. Lisää ruokaan kauraa, Vihreitä palkopapua (löytää pakastettunakin) kasviksia... Kuitua.. Osta luontaistuotekaupasta Lesitiiniä, on muuten ihan hyvän maksuista ja voi syödä sellaisenaan..ja nauti sitä pari tl /pv. Lisää liikuntaa! Ja vielä hoidoksi homeopaattinen Alloblex32 ja koska verenpaine yleensä kulkee käsikädessä kolestrolin kanssa, myös homeopaattinen compleksi siihen mukaan. Ja kyllä veri virtaa hyvin! sanoo allekirj kokemusta on monen ihmisen kolestrolista! :) ja muista kolestroli laskee hitaasti, lääkäritkin pistää seurantaan vain puolivuosittain vaikka söis mitä kolestrolilääkkeitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 12:26

Ehdottomasti asia on hoidettava tavalla tai toisella alaspäin, meillä on käyty ohitusleikkaus, sepelvaltimotauti, kolestroli, sokeritauti jne jne.... ja niiden jälkimainingit läpi eikä vieläkään olla rauhallisilla vesillä... Veitsenterällä voisin sanoa.........elellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 12:53

ILMAN LAAKKEITA,AINUT TAPA VAHENTAA KOLESTROOLIA ON SYODA OIKEIN,mina pyrin valttamaan ns.pahoja rasvoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 00:26

Yleensä lääkityksenkin saatuaan joutuu vielä noihin elämäntapatalkoisiin ... kyllä kansa tietää, ja me itse kukin liiankin hyvin keinot, mutta kun kaikki epäterveellinen on niiin hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:59

Huomio rasvojen laatuun sekä lisääpä liikuntaa. Tämän päivän rasvalääkkeet ovat tehokkaita eikä niillä ole juuri lainkaan sivuvaikutuksia, ainakin kannattaa kokeilla.

Lähteet:
Oma tieto.