kertokaa mikä auttaa nukahtamiseen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 22:11

Rentoudu ja yritä pyyhkiä ikävät ajatukset pois, ota jotain lämmintä juotavaa ja jos jatkuu pitkään ettet saa unta hae lääkäriltä resepti jolla saat nukahtamislääkkeet.

Lisätty: 21.01.2009 - 22:12

tiedän tunteen kun ei nukuta..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 22:15

Juo kuumaa kaakaota tai teetä, sukat jalkaan ja peiton alle, tylsä kirja käteen. Johan alkaa nukuttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 22:23

Suosittelen sulkemaan silmät ja menemään vaakaasentoon ja myös peite olisi hyväksi.
Sitten pidät niitä silmiä kiinni sinnikkäästi kunnes olet unessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 22:42

Rauhoita iltahetki = jätä työasiat työpaikalle, ulkoile illalla hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa mikäli mahdollista, älä lue vuoteessa vaan käy suoraan nukkumaan. Näistä luultavasti apua nukahtamisvaikeuksiin. Hyvää yötä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 01:19

"Se" ja kuuma rom... siis maito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 04:52

UNITAPLETIT TEHOAA VARMASTI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 06:02

osta makuuhuoneeseen telkkari.meillä toimii liiankin hyvin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 06:44

Käy iltalenkillä ja sen jälkeen saunassa jos mahdollista.
Ne väsyttävät ihanasti.
Ja syö niin hyvin ettei maha valvota:)
Jos juot maitoa niin lasi taikka kaksi iltapalan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:06

Ei kahvia tai teetä illalla. Kevyt iltapala ja pieni lenkki illalla. Lukeminen myös hyvä apu nukahtamiseen. Makuuhuoneen lämpötilan tarkistus, liian kuumassa ei nukuta. Makuuhuoneen voi myös tuulettaa ennen nukkumaan menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:39

Nyt on niin että alahan liikkumaan kunnolla ja käy iltalenkillä, niin saat itsesi väsytettyä ja sitten vielä raitista ilmaa keuhkoihisi, etkä ole vain sisällä ja sen jälkeen onkin vaikee nukkua, kun ei ole väsynyt oikeasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 09:15

tämä oli kysytty aikasemmin,vastasin kirja käteen joku humpuuki kirja,luet sitä niin huomaat kohta nukkuvasi,mulla toimii aina jopa päivälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 11:17

Itselläni auttaa homeopaattiset tuotteet. Ja tressinpoisto arkielämäst. Älä mieti yöllä murheita.. ne tuntuvat silloin suuremmilta kuin ovatkaan. Ota huolihetki jossain muualla kuin sängyssä. Voit olla 100% huolestunut kun etsit ratkaisuja ongelmiin :) Pidä unirytmi kohdallaan. Ala venyta aamulla ylösnousua. Älä nuku paikkäreitä. Jos et saa nukahdettua niin älä jää sänkyyn pyörimään. Nouse vähäksi aikaa ylös ja yritä uudelleen kun alkaa todella nukuttaan. Nämä konstit auttaa itselläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 11:43

Rentoutumisen oppiminen johtaa syvempään ja terveempään uneen.
Yleisimpiä rentoutusmenetelmiä ovat
1. Palleahengitys
2. Lihasrentoutus
3. Rauhallisen näkymän kuvitteleminen
4. Mietiskely

www.sininentuki.info/punaine...pic=1273.0

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 09:29

Voi kuulostaa hullulta, mutta kannattaa koittaa, siis laitat tyynyn jalkopäähän ja vaidat oman asentosi myös. Itselläni auttaa. Alkuun en uskonut, mutta tehokas ja ilmainen eikä terveyshaittoja.