Kertokaa kevyitä Broileri ohjeita...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 21:24

Broilerivartaat (kevyt)
4 annosta, 1 annos=165 kcal

1 Sitruuna
2 tl öljyä
1 rkl valkoviinietikkaa
½ dl kuivaa valkoviiniä
½ tl korianteria (jauhettua)
2 tl persiljaa
450 g luutonta broilerinlihaa
suolaa, mustapippuria
koristeluun persiljaa

1. Pese sitruuna, raasta kuori ja purista mehu matalaan kulhoon. Lisää raastettu kuori, öljy, etikka, valkoviini, korianteri ja persiljasilppu. Suolaa ja pippuria maun mukaan.
2. Leikkaa broileri pieniksi tasakokoisiksi paloiksi. Laita palat kulhoon, sekoita että mausteet leviävät tasaisesti. Anna marinoitua jääkaapissa 1-2 tuntia.
3. Jaa broiskut 8 vartaaseen, grillaa 12 - 15 min. Kääntele ja voitele marinadilla grillauksen aikana.
4. Tarjoile vartaat salaatin ja sitruunalohkojen kera. Koristele persiljalla. Eikun syömään!

Jyväbroiler-juureskiusaus

1 pussi Peruna-purjosekoitusta (400 g)
1 pussi juuressuikaleita
1 rasia Jyväbroilerin tomaattimarinoituja fileesuikaleita (300 g)
1 dl persiljaa hienonnettuna
2 dl maitoa
2 dl ruokakermaa
3 munaa
1/2 tl suolaa
1/2 tl mustapippurirouhetta
Laita voideltuun uunivuokaan kerroksittain peruna-purjosekoitus, juuressuikaleet, broilerin fileesuikaleet sekä persilja. Yhdistä loput ainekset munamaidoksi ja kaada vuokaan. Kypsennä 200 asteessa n. tunti kunnes munamaito on hyytynyt ja laatikko saanut kauniin värin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 22:34

Broileri-kaurarisotto

(4 annosta)

2 1/2 dl vettä
2 1/2 dl kaurasuurimoita
400 g marinoituja broilerisuikaleita
2 dl vettä
1 ps (200 g) herne-maissi-porkkanasekoitusta
1/2 tl mustapippuria
1/2 tl suolaa

Kuumenna vesi ja lisää kaurasuurimot. Anna kiehua hetki, katkaise virta ja laita kansi päälle. Anna hautua 25 minuttia.
Ruskista broilerisuikaleet, lisää neste ja anna suikaleiden hautua kypsäksi pannulla kunnes neste on haihtunut. Lisää kypsennyksen loppuvaiheessa herne-maissi-porkkanaseos.Yhdistä kaurasuurimot, broilersuikaleet ja kasvisseos. Mausta ja tarkista maku.

Lähteet:
finfood

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 01:40

Hanki mahdollisimman pieni broileri...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 06:05

Keitä broileri pelkässä vedessä niin on kevyttä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:09

Kati Napan ohje joskus aikoja sitten aamutelevisiossa.

Pilko paistopussiin perunoita, porkkanoita, sipulia ja omenaa. Laita päälle marinoituja broilerinkoipia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:30

Laitan usein broielrin rintafileitä seuraavasti:
Pienin fileet (viipalemaisesti), paistan pienessä määrässä oliiviöljyä, lisään valkosipulia, kuivattua yrttimaustetta ja usein aurinkokuivattua tomaattia viipaloituna, kasvisliemijauhetta, vettä.
Kypsennys joko pannulla ja uunivuoassa. Meille se on riittävän kevyttä, ei ole karmaa mukana. Lisöäkkeenä joku riisiä tai perunaa jossain muodossa. (luin Hesarin "tiedeartikkelista" että perunassa on kaloreita vähemmän kuin riisissä, sitä en ole tullut ajatelleeksi).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 09:03

Älä osta valmiiksi mrinoituja,kypsennä vetessä paras keino,lisää omat mausteet.laitan linkin.

www.apetit.fi/Default.aspx?i...5&a=22

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 09:22

Broilerin koivista voi valmistaa perinteistä liha-soppaa:
keitä maustamattomia koipia runsaassa vedessä kypsäksi
nosta koivet jäähtymään,
kuori rasva keitinliemen pinnalta,
laita liemeen perunalohkoja ja keittojuureksia kiehumaan,
mausta kanaliemi kuutiolla ja chilillä(mautepippurilla),
poista koivista nahat,paloittele liha suupaloiksi ja lisää keittoon.
keitä kypsäksi,koristele persilja-basilila silpulla ja nauti pakkaspäivän ruoaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 01:14

MINA EN MUUTA TIEDA KUIN JATTAA NAHKA SYOMATTA