mikä on paras hoitokeino erittäin kuiville ja halkeileville kantapäille?

Avainsanat: kuivat kantapäät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 14:07

Parasta olisi muuttaa etelan lampoon,,varma konsti,,suomessa rasvattava 2 kertaa viikossa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 14:00

vaseliinia meillä lykätään, tiedä sitten onko paras konsti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:00

valkovaseliini

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:00

oleko kokeillut kauraöljyä? Joskus olen kuullut, että kauraöljy olis hyvä apu kuivalle ja ongelmalliselle iholle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:01

Asiaa täytyis hoitaa jo ennenkuin tilanne pääsee kovin pahaksi. Itse ostin kesällä Kreikasta todella hyvää jalkavoidetta joka sisältää oliivia. Sillä olen voidellut ja toimii. Itselläni ei ole koskaan ollut halkeilevia kantapäitä mutta voin kuvitella miten hankala ongelma se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:19

Minä käytän body shopin hamppu-jalkarasvaa, se on todella hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:24

Ainakin niiden pitäminen kosteampana saataisi olla yksi keino, mutta en tiedä onko paras. Rasvalla ainakin saa niitä pidettyä kosteampina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 14:25

Vaseliinia. Muistaakseni sitä laitettiin meillä päin lehmän tisseihinkin. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:32

Tummeli on hyvä ihovoide.
Tummeli on ns. syvävaikutteinen voide, joka auttaa säilyttämään ihon terveenä ja vastustuskykyisenä. Tummeli ei sisällä hajusteita. Tummeli pehmentää rohtunutta ihoa. Se hoitaa kovettuneet kanta- ja kyynärpäät. Tummeli hoitaa myös koiran polkuanturat. Hevosen kasvattajat käyttävät myös Tummelia vuohikkaiden hoitoon.
kasvinsuojelu.berner.fi/koti...mmeli.html

mutta täällä varsinaisia jalkavoiteita.
www.vocca.fi/index.html

Lisätty: 21.01.2009 - 19:59

www.hoivajajalkahoito.com/?pinc=3
www.apteekkikauppa.com/u2q1/...113851.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:24

Puuvillasukat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:49

Apteekista saa hyviä jalkarasvoja tähän tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 16:17

Ensin täytyy hoitaa kovettumat pois ja sitten hyvä ensiapu on tehdä oliiviöljystä ja sitruunamehusta seos jota levitetään jakapohjiin ja kantapäihin,puuvillasukat päälle ja tuorekelmu varmistamaan/hautomaan.joko yön yli tai useammaksi tunniksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 16:29

Paras on apteekista saatava BEPANTHEN voide. Tuubi maksaa vajaan 6e mutta on riittoisaa ja sitä voi laittaa myös halkeileviin suupieliin , varpaiden väleihin ja käsiin. On auttanut monessa vaivassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 17:00

Laitoitkin hyvän kysymyksen. Olen tainnut kokeilla kaikkia jo ehdotettuja, eikä mikään auta kuin hetkeksi. Jo seuraavana päivänä ovat yhtä karkeat. Joku ihmekonsti olisi tarpeen. En vaan ole keksinyt mikä se olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 17:01

Liota niitä öljyisessä (jalka-, vauva-, vartaloöljy) vedessä vaikka saunassa. Raspaa kauttaaltaan jalat. Kuivattuasi jalat laita oikein rasvaista rasvaa kunnon kerros. Esim. Bepanthen, Aqualanin perusvoide, vartalovoi ovat hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 17:58

rasvaa ja villasukat jalakaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 18:47

rasvaat vaan tehokkaasti ja jos kauheasti halkeilee niin paljon rasvaa ja muovikelmu jalan ympärille puoleks tunniks

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 20:30

kiitos vastauksista!! tuorekelmun kuulin juuri ystävältäni että eiku paksu kerros rasvaa ja tuorekelmuun yöksi.. kaikkee oon kokeillu muttakun atooppinen iho muutenkin ni ei mikään ole auttanu.. ja tummelia pitää kans kokeilla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 20:55

Jalkahoitajilla on myös käytössä hyviä rasvoja just tollasiin todella kuiviin jalkoihin. Ainakin meilläpäin myyvät niitä ihan kotiinkin käytettäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 21:46

Jalkahoitajalle mars:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 07:57

kiitos vastauksista! jalkahoitajalla sain avun joka ei pitkään kestäny. nyt pidimpäs yön runsaassa rasvassa ja kelmussa niin jo nyt mukavemman tuntoiset jalat:) kotihoitoa tällaiseen tarvitaan kun tulis liian dyyriiks kokoajan ravata jalkahoitajalla. essex + perusvoidetta laitoin ja nyt rasvasempien rasvojen ostoon!! suosittelen kelmua muillekkin saman asian kanssa painiville!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 10:06

Koikelka HELOSAANIA , eikä kallistakaan ,kun ostaa maatalouskaupasta..apteekis kyllä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 10:04

Ensin raspaus ja sitten rasvaus, rasvaus joka ilta ja sukat yöksi jalkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 19:39

jos pidät koko yön kelmussa, niin jalat voivat "hautua" liikaa , mikä ei ole hyväksi (-> iho voi vettyä rikki, jolloin pöpöt pääsevät helpommin ihoon). Teeppä mielummin niin että teet ns. pakkauksen kerran päivässä; reippaasti kosteuspitoista voidetta, sitten kelmu (tai parempi olis muovipussit jalkoihin) ja muovin päälle vielä villasukat. lämpö edistää voiteen imeytymistä. Anna vaikuttaa noin 30 minuuuttia. tee tämä vaikka viikon ajan joka päivä, sitten kun tilanne näyttää paremmalta niin harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 19:07

Parhaat voiteet löytyvät apteekista. Itse käytän juuri tällä hetkellä Boreas nimistä jalkavoidetta. Pesun jälkeen sivellään voidetta, sitten puhtaat puuvillasukat jalkaan. Tämä toistetaan kyllin usein, aluksi päivittäin.