Mitävarten toiset linkit menee suoraan tietokoneen muisti tilaan,niitä saa poistaa vähänväliä.

Tuokin painekaappi linkki sukelsi sinne.

Avainsanat: linkit ja muisti tila.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 09:36

Jotta selain kykenisi näyttämään haluamasi sivut mahdollisimman nopeasti, selainohjelmat tallentavat vierailemasi sivut kuvineen selainohjelman välimuistiin (Cache). Niinpä siirtyessäsi esimerkiksi hetkeä aiemmin vierailemallesi hakusivulle, selain hakee web-sivun selaimen välimuistista sen sijaan, että selain hakisi etsimäsi sivun hitaasti verkosta. Lisäksi välimuisti eli cache mahdollistaa sivujen katselemisen silloinkin, kun sinulla ei ole verkkoyhteyttä. Koska välimuisti sisältää kuitenkin selailemasi sivut sisältöineen helposti luettavassa muodossa, välimuistitetut tiedostot sisältävä kansio on hyvä tyhjentää mm. käytettäessä julkisia tietokoneita.

Eväste (Cookie) on web-palvelimen lähettämä tiedosto, jonka selain tallentaa käyttämääsi tietokoneeseen selaimen evästeasetusten ehtojen mukaisesti.
Evästeet ovat pääasiallisesti harmittomia, sillä niiden avulla ei voida käynnistää ohjelmia eikä välittää tietokoneellesi viruksia.

kampela.it.helsinki.fi/apuma...;page=1471

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 13:54

kun kirjautuu joillekin nettisivuille,hyvaksyy samalla tietamattaan ,jonkun piilomainos ohjelman,YLEENSA NE ON VIRUSPOHJAISIA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 18:03

kannattaa ottaa selaimesta Työkalut -> Asetukset -> Tietosuoja -> Yksityistiedot - osio ja laita ruksi kohtaan "Tyhjennä yksityisyystiedostot aina kun Firefox suljetaan". Ei jää sivuhistoriaan kauhiaa litaniaa missä on käyny. Jos sulla ei oo Firefoxia niin luulisin että Explorerillaki ois vastaava hommeli. ^^