Mikä on painekeittokaappi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 13:35

sehän on sellainen teollinen vehje (hintaakin yli 15 000 €) suurten ruokamäärien valmistamiseen.

linkistä tarkempaa selostusta sellaisesta:

www.metos.com/fop/pdf.asp?pa...guageid=FI

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 13:31

Paine kattila olisi helpompi,toi kaappi varmaan teollinen ruuan valmistus yksikkö,eli sinne pannaan säilykepurkit kypsymään,kaupan hyllyillä näkee jos jokinlaista säilyke purkkia,ne on siellä paine kaapissa kypsyneet,paine kaapissa kypsennysaika jää lyhemmäksi,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 13:40

Painekattilan kyllä tiedän mut kaapista en ole kuullut ikinä. Googleta niin tiedät....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:03

Käytössä varmaan laitoksissa joissa tehdään säilykkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 22:17

En ole ikinä kuullutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 08:20

Painekeittokaappi ei mun käsittääkseni liity säilykkeisiin... Painekeittokaappi tiivis kaappi jossa voidaan nostaa paine kaapin sisällä niin ruoka-aineita joita norrmaalisti keittäisit kattilassa voit kypsentää matalammalla lämmölla ns. turvallisesti vesihöyryssä. Kaappi on siitä kätevä että mikäli olet ympäristössä jossa kiehuva vesi voi olla vaara tekijä, esim. laiva, voi turvallisesti keittää ruoka-aineita. Itse olen keittänyt kanamunia, pastaa, riisiä, perunoita.... painekeittokaapin sisäistä painetta voi säädellä keitettävän tuotteen herkkyyden perusteella. esim. peroita keitettäessä voi käyttää korkeampaa painetta kuin kanamunia keitettäessä.