Hyväksytkö geeni muuntelun? Onko viinirypäleitä nyt mukavampi syödä,kuin muutama vuosi sitten? Näetkö ongelmia asiassa?

Muistatko vielä ajan kun viinirypäle oli täynnä siemeniä,kun sen laittoi suuhun?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 12:33

Geenimuuntelu sinänsä on 'riski-business' johon on vähän vaikea ottaa asiallista kantaa tiedon puutteen/vähyyden vuoksi.

Toinen juttu sitten on tämän geenimörön käyttö yhetyksissä joissa sillä ei ole mitään tekemistä. En tiedä tätkään, mutta onkohan nuo siemenettömät rypäleet todella geenimanipuloituja? On monia muitakin jalostusmenetelmiä joilla elintarvikkeita on muokattu ja muokataan käyttäjäystävällisempään muotoon. Banaanistakin on ne siemenet hävitetty jo aikoja ennekuin geenimuuntelun mahdollisuudestakaan oli tietoa. (seurauksena banaaninjaostksestakin on ongelmia, mutta ne eivät ole ihmisen terveysongelmia)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 12:38

Muistelen syöneeni muutama viikko sitten siemenellisiä.En ole kyllä mikään ystävä viini rypäleille,ne aina maistavat jollekkin myrkylle,pitää pestä erittäin hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 12:39

Muunneltuja tai ei. Maku on yhtä hyvä, ja siemenettöminä mukavampi syödä. Ei mitään ongelmaa. Ihmiselämä on niin lyhyt, ettei ehdi vaikuttamaan minuun niin tai näin. Enkä usko muutenkaan aiheuttavan ongelmia suuntaan tai toiseen. Nauttikaa rypäleistä niin kauan kuin voitte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:02

SIEMENELLISTA BANAANIA ON OLEMASSA,AINOASTAAN TAMA BANAANI SOPII DIABEETIKOLLE,,en hyvaksy henkilo kohtaisesti ruuan geenimanilaatiota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:06

Ostan aina siemenettömiä rypäleitä. Hyvältä maistuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:44

Tiedon puute näistä asioista aina vaivaa,täytyisi ottaa oikein asiaksi tutkia geeni muutellun ruuan vaikutusta,muuta näin mutu tuntumalta sanoisin,että pelottaa ja kovin.Viinirypäleitä on tässä viimeaikoina meillä ihmeteltykin siementen puutteen johdosta,täytyypä vaatia kaupassa selitystä johtuisiko moinen muuntelusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 18:37

Syötetäänhän Suomessakin eläimille geemimunneltua rehua. Miten se vaikuttanee lihaan ja sitä kautta sitä syöneeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 18:54

Mitäpä tuota geeni-rukalta kyselemään, tokko hän tietää, mitä on muuntelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 19:24

hyviä ne rypäleet on oli niissä syljettävää tai ei. (siemeniä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 21:39

en mie erota geenejä pypäleistä.. maistuu kaik hyvältä:)