Uskotko rakkauteen ylirajojen?

Avainsanat: rakkaus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 22:33

uskon ; )

Kysyjän kommentti

kysymys kuului, uskotko rakkauteen ylirajojen,ja sinultahan vastaus tuli,kun tykillä ammuttuna,että uskon.Vastauksesi oli paras ,kiitos siitä, terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 22:24

Kyllä, ei minnusta ole värillä, kielellä tai uskonnolla väliä, kuhan vain on se OIKEA..itsellä kyl ihan tavalline suomi mies..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 22:27

Uskonpa hyvinkin. Ei rakkaus rajoja kunnioita. Ja nykymaailmassa jo niin yleinen ilmiö, ettei siihen juurikaan kiinnitetä huomiota, olkoon sitten väri, kieli tai uskonto mikä vaan, kuten ciby jo tuossa mainitsikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:30

Samaa mieltä cibyn kaa, että rakkaus ei katso, ikää, näköö, ihon värii, onks rikas, rakas köyhä jne.. Jokainen saa rakastaa juuri sitä ketä tahtoopi ja rakastaapi.. [ Miulkii suomalainen mies jota vain yli kaiken mä rakastan..]

Lähteet:
Rakkaus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:54

Kyllähän sitä tuli hypättyä rajan toiselle puolelle, eli Ruotsista Viroon ja tuntuu olevaan aika mukava tilanne nykyään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 23:05

Eihän tässä maailmassa olisi mitään järkeä ilman rakkautta joka yhdistää kaiken...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 23:08

Ei rajat rakautta ratkaise,meidän kaikkien täyy ajatella lämmöllä kaikkia maailman ihmisiä ja kaikkea elollista,Dalai Lama (tämän ajan suurin ajattelija) pohtii nyt tiedemiesten kesken,miten "positiivisella" ajattelulla voitaisiin auttaa kaikkia,mutta kun tässä kysymyksessä haettiinkin parisuhe asiaa niin siihenkin,että ei rajat ratkaise,joskus kultuurierot vaikeuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 23:12

niitä rajoja on aina ollut, poliittisia, yhteiskuntaluokkien välisiä, rodullisia ja vaikka mitä, mutta tosipaikan tullen niistä ei ole ollut edes hidasteeksi, "kun tahtoo tarpeeksi niin saa sanotaan" , eikä suotta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 00:38

Näitten kauniitten ruusunpunaisten vastausten jälkeen mun on pakko valottaa yhtä näkökulmaa. Rakkautta on yli rajojen. Koulutetut ihmiset tapaavat esimerkiksi jossain yliopistossa ja solmivat liiton. Itsenäisiä päätöksiä tehnyt suomalainen nainen avioituu toisenlaisen kulttuurin edustajan kanssa ja tekee sen virheen, että muuttaa miehensä suvun keskelle. Jos nainen ei jaksakaan olla naimisissa koko suvun kanssa ja lähtee, hänen on jätettävä lapsensa miehelleen/miehen suvulle.

Tai sitten uutiset Ruotsistakin. Nuoret naiset pakoilevat perheensä miesväkeä, kun ovat rakastuneet väärään vierasuskoiseen mieheen perheen mielestä.

Olemme tottuneet Suomessa vapauteen ja itsellisyyteen niin, että meillä on naiveja ajatuksia kaikkivoipaisesta rakkaudesta.

Minä uskon kaikkivoipaiseen rakkauteen yli rajojen. Asian pitäisi olla niin. Mutta uskon myös sen, että samanlaiset lapset leikkivät parhaiten.(suomal. sananlasku)
Anteeksi paatos!

Lähteet:
Tasa-arvo/väkivalta perheissä/naisten asema yhteiskunnassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 01:17

Toki, toki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 01:25

Uskon mutta niinkuin klisee se onkin niin rakkaus ei aina sitten riitäkkään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 07:01

“Rakastuneiden kyvyssä liioitella rakastetun hyviä puolia ja vähätellä
heikkouksia ei ole mitään rajoja. Rakastuneet ihmiset voivat joskus olla suorastaan vaarallisia yhteiskunnalle.”
(Poljakov 1928).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 07:53

pakko uskoa ,sitä näkee niin paljon.palisanteri,oikeassa tässä jutussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:26

Kyllä uskon.Niistä vain yleensä syntyy mahdottoman paljon ongelmia jossain vaiheessa.Toiset kylä onnistuvatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 10:37

Kyllä eri kulttuuri tuo ongelmiakin mukanaan.. erilainen uskonto( toisella voi olla kovinkin rajoittava) erilainen tapa suhtautua sukulaisiin, erilainen lastenkasvatus, erilainen ruokakulttuuri, etilainen tempperamentti... olen nähnyt paljon erikulttuuristen avioliittoja. Ei ole helppoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 11:41

joo! :p

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 11:51

sitähän sattuu, ja kun liikkuvuus on helpottunut sitä sattuu entistä useammin, haasteet vaan on suuremmat kuin 'tuttujen' kanssa, ja tuskallisen usein arki osoittautuu liian raskaaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 12:59

Lennun kirjoitus oli viisas., noin se on vaan. Erilaiset elämäntavat, arvostukset ym. vaikuttavat ihmissuhteiden onnsiutmiseen, rakkaus ei riitä. Länsimaisilla ihmisillä on pitkälti samat arvot joten onnistumisen mahdollisuudet ovat paremmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:01

KYLLA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 18:58

Kyllä uskon, mutta en sen kestävyyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 19:17

"Rakkaus ei ole rakkautta jos se muutoksesta muuttuu." (Shakespeare, 1965)
Tässä voisi hiukan viitata uudempaan kysymykseen jälleensyntymisestä. Juuri rakkauden kohdalla se tulee usein esiin ihmettelynä, olenko aiemmassa elämässä ollut jonkun muun maalainen jos rakastun palavasti minulle vierasmaalaiseen. Silloin kulttuuriero ei tunnu koska se on aiemmin tuttu jostain. Kyllä, uskon rakkauteen yli rajojen ja yleensäkin rakkauden voimaan. Ilman rakkautta ei ole elämän tarkoitusta.