Merkonomiksi?

Mihin töihin koulun jälkeen on mahdollista mennä ja entä millaiset jatko-opiskelu mahdollisuudet? Olisin kiinostunut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 10:24

Olen merkonomi vm. 87. Töitä ei ainakaan täällä päin paljoa ollut. Nyt valmistuin joulukuussa lähihoitajaksi ja uskon, että paljon paremmat mahdollisuudet työn saannissa.

Lisätty: 21.01.2009 - 10:27

Merkonomi (120 ov), on toisen asteen kaupan ja hallinnon alan perustutkinto. Koulutusta järjestetään seuraavissa koulutusohjelmissa:

Asiakaspalvelun ja markkinoinnin ko.
Informaatio- ja kirjastopalvelujen ko.
Toimistopalvelun ja tietohallinnon ko.
Taloushallinnon ko.
Alan tutkinnon suorittaneet henkilöt työskentelevät kaikilla elinkeinoelämän aloilla liiketaloudellista ja kaupallista osaamista vaativissa tehtävissä. Niitä ovat esimerkiksi eri alojen asiakaspalvelu, myynti- ja markkinointitehtävät (myös ulkomaankaupan alalla), taloushallinto, kirjasto- ja informaatiopalvelut, rahoitus ja vakuutusalan tehtävät.

Liiketalouden perustutkinnon suorittaneella henkilöllä on yleinen jatko-opintokelpoisuus. Sen mukaan hän voi pyrkiä ammattikorkeakouluihin tai yliopistoon. Luontevia jatkokoulutusmahdollisuuksia ovat liiketalouden ammattikorkeakoulututkinto, tradenomi tai kauppatieteiden kandidaatin (alempi korkeakoulututkinto) sekä kauppatieteiden maisterin (ylempi korkeakoulututkinto) tutkinnot.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 19:36

Onko napsussa yhtäkään merkomia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:46

en oo ainakaan mä :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 19:47

Merkonomien työt koostuu aika paljon erilaisista toimistoihin liittyvistä hommista. Tiedän yhden merkonomin, joka on lakitoimistossa sihteerinä. Toinen rakennusliikkeessä hankkijana. Kolmas kustannuslaskennassa. Eräs toimistosihteerinä. Aika laaja on skaala toimistopuolella. Mutta voi heitä sijoittua muuallekin, esim. markkinointiin. Itse en ole merkonomi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:51

Voit hakea kaikkialle kaupanalalle ja tilitoimistoihin:)
Kauppoihin pääsee yleensä nopeammin kun on paikkoja yleensä paljon auki:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:56

Asiakaspalvelun ammattilaisena voit toimia mm. myyntiedustajana, myyntineuvottelijana, myyntipäällikkönä, myynti- tai markkinointisihteerinä, vientisihteerinä. Voit myös toimia asiantuntijana tai esimiehenä sekä suunnittelijana yrityksissä, yhteisöissä tai hallinnossa kaikilla elinkenoelämän alueilla. Saat myös valmiudet toimia yrittäjänä.

www.merkonomi.fi/jatkokoulutus.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 20:03

Entä minkälainen palkka on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 20:36

Pelkillä Merkonomin paperille korkeintaan kaupan kassalle. Ei mitään asiaa esimiestehtäviin, ellet ole valmistunu merkonomiks vuonna 1970, jolloin se oli kova paperi. bruttopalkka n.1600/kk. Tradenomitkin löytää nykyään kassalinjalta, johtuen massatuotannosta ja siitä että Tradenomiksi opiskellaan kun muuta ei keksitä ja tyydytään siihen kassatyöhön, eli viedään Merkonomien työt..

Itse olen Merkonomi, Tradenomi ja aloitin nyt maisteriopinnot. Ammatiltani olen marketpäällikkö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:41

Merkonomin papereilla ei pitkälle pötkitä,pakko ajatella sen jälkeistä lisäkoulutusta,jos aiot menestyä alalla.Merkonomeista on ylitarjontaa tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:09

En ole merkonomi, on "erilaiset" tutkinnot takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 16:44

Itse oon harkinnu merkonomiksi menemistä ysin jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 19:22

Luin merkonomiksi vuonna 1986 ja toimin sen jälkeen sihteerinä. Nykyään ei kannata opintojaan opistotasolle jättää jos mielii palkoille päästä. Lukeminen kannattaa ekonomiksi asti, sitten on mistä valita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 19:10

ennen kaikkea kannattaisi katsella niitä jatko-opiskelupaikkoja ennenkuin laiskistuu ja perheelämä pukkaa raskaamman kaavan mukaan päälle