Miten laitatte LOHTA???? reseptejä laittakaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 20:09

Lohikeittoa:

aineet: lohifile (sopiva pala)
perunoita
mustapippuribonsoir juustoa
1 isohko sipuli
1-2 kalaliemikuutiota

valmistus: Pilko sipuli haluamasi kokoisiksi paloiksi. Kuoritut ja pilkotut potut kiehumaan, lisää kalaliemikuutio/ t ja sipuli. Kun potut on melkeen kypsiä lisätään pippurijuusto. Kun juusto on sulanut keittoon lisätään lohifileestä paloitellut palat sekaan..

Helppoa kun heinän teko, hih.. Ja mmm miten herkullista..

Lähteet:
Isotätini resepti. Kerran kun täti tuota keittoa valmisti, niin lohikeittomme on tehty tuon reseptin mukaan.

Kysyjän kommentti

ihana ohje! : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 19:27

Lohta uunissa, paistettuna, keitettynä (kalasoppa), ja graavina. Reseptejä löydät vaikka kuinka paljon googlettamalla. Saisin kirjoittaa koko illan, jos niitä alkaisin lähettelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:30

Varma suosikki meillä on:Ensin pannulle voita ja öljyä,siihen fileoidut lohen palat nahkapuoli alaspäin,käännetään,kun kypsyminen on puolessavälissä ja päälle ruokakermaa ja sitruunankuoriraastetta,kalaliemikuutio murennettuna mukaan,kettetään,kunnes sakenee hieman.Lisäkkeeksi spagettia ja tomaatti-sipuli-salaattia balcamiko-kastikkeella.Nahkat voi poistaa kääntämistä ennen ja tarjolle laitettaessa kauniina rullina lohen palojen päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:37

www.sunpoint.net/~silja/lohiruokia.htm

kahteleppa täältä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:47

Reseptejä on todella paljon..helppo arkiruoka esim. pussillinen perunasipulisekoitusta, kylmäsavulohisiivuja, tilliä ja muita mausteita maun mukaan. Laitetaan uunivuokaan kerroksittain ja päälle kaadetaan ruokakermaa. Paistetaan uunissa noin 200 asteessa ja on valmista, kun päältä kivasti ruskistunut ja kerma imeytynyt joukkoon...paistoaikaa en nyt osaa sanoa, kun meikä aina kokkaa silleen näppituntumalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 20:09

Tämä on kaikista helpoin resepti. Sain sen kiireiseltä osastonhoitajalta. Lohifilee laitetaan mikroaaltouuninkestävään astiaan, maustetaan suolalla, sitruunapippurilla tai muulla mieleisellä mausteella. Päälle asetetaan voipaperi suojaksi ja napsautetaan mikroaaltouuni päälle. Minuuttimäärää en muista, mutta kokeilisin ensin 3-4 minuuttia. Mikrojakin kun on niin erilaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 20:23

vuokaan perunasipuli sekoitus ja kermaapäälle ja lohifile mausta suolalla ja tillillä ja pikkasen viherpippuria ja file nahka ylöspäin perunoiden päälle ja uuniin 150astetta ja vajaa tunti ja eikun syömään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 20:30

Laita kalafile uuninkestävään astiaan, suolaa, sitruunapippuria, kalamaustetta jos käytät älä laita paljoa suolaa..kalamaustees on jo..tilliä ja purjoa smetana ja kerma yhteen ja lisää kalan päälle..uuniin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 20:33

tooodelllaa maittava ohje, ja helppo. puolikas lohi file paksumman folion päälle nahka puoli alas päin. veitsellä kevyet viillot fileen pintaan. hieman öljyä ja karkeaa suolaa lohen pinnalle. sen jälkeen oman maun mukaan joko pippuri-tai ruohosipuli- tai valkosipuli- tai tilli ym tuorejuustoa lohen pinnalle niin, että sitä on siinä ihan reilummin. sen jälkeen halutessa tuoretta tilli silppua päälle .suljet folion reunat tiiviisti yhteen ja eikun grilliin tai uuniin 20min. nami nami:). lisukkeeksi uusia perunoita tai perunamuusia ja salaattia. joskus olen kokeillut ja laittanut päälle vielä ihan perus kermaviili-dibbiä(kylmänä). loimu lohi on myös varsin hyvää, kenellä on vain mahdollisuus loimuttaa. muistaa vain voidella loimutuksen aikana voisula-konjakki seoksella ja tää ei ole sitten nälkäisen kokin puuhaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 21:20

Minä laitan sitä usein ja erittäin monilla tavoilla, mutta tässäpä eräs suosituimmista jota kehuvat ympäri pitäjää.
Poista ruodot fileestä ja suolaa se kevyesti. Piikitä haarukalla paksuosa ja kaada thai kalakastiketta pinnalle,jolloin se imeytyy reikienkautta tasaisesti kalaan .
Ripottele pinnalle hienoasokeria ja lopuksi hieman kermaa ja viimeiseksi aurajuusto raaste pinnalle .
Sitten uuniin 40min 225 asteeseen ja eikun syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 21:26

500g lohifilettä
5dl ruokakermaa
2 Lohi-laks-lax kastikepussia
nokare voita

aseta lohifileet voideltuun uunivuokaan nahkapuoli alaspäin.
sekoita pussien sisältö 5 dl:aan kylmää ruokakermaa.
kaada kastikeseos fileiden päälle. paista uunissa 180`C noin 25 minuuttia.
tarjoa keitettyjen pottujen ja salaatin kera.

naminami. huomenna on meilläkin lohta uunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:06

paistan voissa pannulla.. parasta. Nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 23:02

Ai nam nam! Lohifileetä puolikas per syöjä ja se laitetaan folioon ,sekä maustetaan suolalla ja sitruunapippurilla, sekä hunjalla ja tillin oksa mukaan, sen jälkeen kierretään folio umpeen ja uuniin pannulle noin 175 astetta ja siellä noin 20-30 nim. Hyvää Ruoka halua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:23

Laita lohifileen , päälle sitruunapippuria suolaa ,viipaloi vielä iso sipuli ,lohen päälle jauuniin.
Melko kypsänä vielä kermaa päälle ja kypsennä viekä kypsäksi.Tilliä reilusti vielä päälle ja nauti peruna-muussin kanssa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:44

Laitan lohen leivinpaperin päälle,maustan sn suolalla.valkopippurilla,sitruunan mehulla ja tillillä.Sen jälkeen uunin 250 astetta,noin 20 min.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:04

Merilohta saa tosi harvoin ja kasvatettua en syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 20:28

Loimulohi

Pintasuolaa lohi hippasen reippaalla kädellä ja anna suolautua vähän aikaa. voit harjata liiat suolat pois. Voit maustaa lohta makusi mukaan tillillä, sitruunalla, manteleilla tai valkosipulilla, oma suosikkini on mantelilastut. Naulaa lohi lihapuoli ylöspäin loimulautaan puunauloilla. Kypsennä avotulen loimussa välillä kääntäen niin kauan, että liha irtoaa vaivattomasti nahkasta. Tarjoile nuotioperunoiden ja kermaviilikastikkeen kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 23:25

Lohisoppaa samalla tavalla kuin juuri matikkasoppaa; lohi ei katso niin surullisesti silmiin...

Lähteet:
MadeLohi