kauanko koirat elää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 19:13

Riippuu koirarodusta. Keski-ikä kuitenkin, karkeasti ottaen, noin 8-12 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 19:14

isot rotu puhtaat koirat noin 6v pienemmät tietääkseni enemmän,korjatkaa jos olen väärässä,seropit voivat elää sekoituksesta riippuen jopa 16-18 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:28

Jokainen koira on yksilö ja samalla tavalla niille tulee sairauksia kuin meille ihmisillekkin.
Mut kyllä se varmaan niin on, että isot rodut elävät vähemmän aikaa kuin pienemmät rodut. Varmaan perus koirarodut ovat terveempiä, pystykorva, jäniskoira jne jne...
Tiedän yhden pikkukoiran joka on tällä hetkellä 18v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 19:30

joo kyl isot ehk vähemmän mut kyl ne ny kauemmi ku kuus vuotta :O meidän collie oli melkein 15

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 20:26

Profiilikuvassani oleva spk/nöffi eli melkein 11-vuotiaaksi.
Sisareni mopsi kuoli 9-vuotiaana.

- Terve koira elää yleensä keskimäärin n. 10 - 14 vuotta. Isokokoisempien koirien keskimääräinen elinikä on yleensä hieman lyhyempi. Jokaisella koiralla on kuitenkin rotukohtainen keski-ikä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 21:24

Ikä riippuu paljon rodusta ja koiran käytöstä. Labbikseni ovat eläneet 9-12v. ja suomenajokoirani ovat olleet 8 ja 10 vuotiaita. Saataa jotkut elää 14 vuotiaiksikin ,mutta harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:08

10-15 v

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 02:11

Riippuu kovasti rodusta.Omat noutajani olivat 11- ja 13-vuotiaita kuollessaan ja berniherra 12,5vuotias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 07:50

riippuu rodusta meillä eli beagle,16 vuotta jotkut koirat kuolee jo 7 vuotiaina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:37

Kyllä 15.v koira voi elää,riippuu rodusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:25

Eräs "tuttu" koira eli lähes 15 v. Oli novajascotian noutaja, ihana koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 19:49

Joo no mul on seropi, tosin vasta kolmivuotias. Mutta mitä oon lukenu niin pikkukoirat noin 7-10w ja isot noin 10-15w ja sitten seropi riippuu ihan et mitä rotui on. Parhaita sekotuksia on sellaiset rodut, joilla ei ole paljon periytyviä vaivoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 19:14

maailmanennätys lienee lähes 30 vuotta
_____________
Bluey (7. kesäkuuta 1910 – 14. marraskuuta 1939) on kaikkien aikojen vanhin koira, jonka elinikä on kyetty luotettavasti varmentamaan.[1] Se eli 29 vuotta, viisi kuukautta ja seitsemän päivää.

Bluey oli pentu, kun Les Hall osti sen. Se oli rodultaan australiankarjakoira ja asui Rochesterissa, Victorian osavaltiossa, Australiassa. Australiankarjakoirat elävät tavallisesti noin 10–13-vuotiaiksi.[2]

Bluey-koiraa käytettiin lampaiden ja nautojen paimentamiseen. Koiran ikäännyttyä Hall päästi sen "eläkkeelle"

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 22:18

Se riippuu jokseenki koiran rodusta ja sen terveydestä eli 8-15!